کد خبر : ۴۷,۸۶۳
۲ مرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۱۲
آتش کرونا در جزیره دوباره زبانه کشید/ استقبال نصفه‌ و نیمه از دُز یادآور
خارگ نیوز:عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شده که کرونا در جزیره خارگ دوباره اوج گرفته و برخی از مردم استان بوشهر را به کام مرگ بکشاند.
به گزارش خارگ نیوز،  کرونا گویا دست بردار نیست و وارد پیک هفتم شده است، حالا هم بعد از یک بازه زمانی کوتاه که آمار ابتلاء به کرونا کاهش یافته بود آمارها بالا رفته است.
 
تعداد مبتلایان به کووید - ۱۹ هر روز که می‌گذرد بیشتر می‌شود و این امر نشان می‌دهد که بدون اهتمام کامل این ویروس منحوس دست از سر مردم بر نمی‌دارد.
 

بیماری کرونا خیلی خوب کنترل داشت می‌شد و آمار بیماران اگرچه به صفر نرسید اما بسیار پایین آمده بود.طی هفته‌های اخیر متأسفانه باز آمار این بیماری در جزیره بالا رفته است و دلیل آن را هم همه ما می‌دانیم که فقط و فقط رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است.

 

در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعین مشکوک به کرونا هستیم تعداد بستری‌ها به نسبت افزایش یافته است.تداوم این وضعیت نگران‌کننده است و برای رفع آن باید اقداماتی عاجلی صورت گیرد.

 

برای خارج شدن از پیک هفتم چرخه واکسیناسیون باید تکمیل شود و مردم دز یادآور خود را هر ۶ ماه یک بار تکرار کنند، برای اینکه پیک هفتم کرونا را کاهش دهند باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و دوری از تجمعات را رعایت کنند.

 

شیوع موج جدید کرونا و اعلام وزارت بهداشت مبنی بر اینکه افرادی که ۶ ماه از آخرین دُز واکسنشان گذشته است باید دز یادآور را دریافت کنند باعث شده است تا در چند روز اخیر برخی از مراکز واکسیناسیون استان شلوغ شود.

 

طی این روزها استقبال مردم نسبت به واکسن بهتر شده است، البته طی چند هفته گذشته استقبال از واکسن به شدت کاهش یافته بود به حدی که عوامل خانه‌های بهداشت برای ترغیب مردم به تماس تلفنی و پیامک روی آورده بودند.

 

با توجه به شیوع مجدد کرونا دریافت دُز یادآور الزامی است، گروه سنی ۱۸ سال به بالای که دُز یادآور را نگرفتند و ۶ ماه از آخرین نوبت واکسن آنها گذشته است حتماً باید دز یادآور را دریافت کنند.

 

میزان مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در چند ماه اخیر به پایین‌ترین سطح خودش رسیده و این یک زنگ هشدار است که بیشتر حواسمان به این ویروس منحوس باشد تا ما را زمین‌گیر نکند.

 

سرعت انتقال سویه‌های جدید بیماری کووید - ۱۹ بیشتر از سویه‌های قبلی است و برای اینکه راهمان به دلیل ابتلاء به کرونا به بیمارستان نیفتد نیاز است که همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم که مهمترین آن هم زدن ماسک است.

 

 

کلیدواژه ها: جزیره خارگ خارگ خارک 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید