کد خبر : ۴۷,۸۶۲
۲ مرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۰۷
دغدغه تابستانه والدین/ کاسه چه کنم چه کنم در اوقات فراغت جزیره
خارگ نیوز: والدین در جزیره خارگ از کلیشه‌ای بودن برنامه‌ها،کیفی نبودن و بالا بودن شهریه های بخش خصوصی برای کلاس های تابستانه اوقات فراغت گلایه مند هستند.
به گزارش خارگ نیوز، «تابستونه فصله شادی و خنده، بچه‌ها توی کوچه گرم بازی مثل چند تا پرنده، ….» این شعر نوستالژی همه ماست. دفتر مدرسه که بسته می‌شود و نوبت به روزهای گرم تابستان و تعطیلات که می‌رسد دوباره والدین دغدغه مند کاسه چه کنم چه کنم به دست می‌گیرند. کلاس کجا ثبت نام کنم، برای تابستان و این روزهای بلند بالای سال برای فرزندم چه برنامه‌ای بریزم؟.
 
بسیاری از والدین جدا از علاقه فرزند نیم نگاهی به آینده فرزند دلبندشان دارند کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند و این ردیف ردیف کلاس است که بر فرزند تحمیل می‌کنند و او را از این کلاس به آن کلاس می‌فرستند.
 
عده‌ای هم که انگار نه انگار. این روزها حکایت و مثل بسیاری از اولیا مصداق از بام افتادن است. برخی از این طرف بام می‌افتند و برخی هم ….

 

پس از گذراندن روزهای سخت و پر فراز نشیب کرونایی و تعطیلی بسیاری از کلاس‌های تابستانه اوقات فراغت امسال زنگ کلاس‌های تابستانه بلند تر و فهرست برنامه‌های اوقات فراغت پر و پیمان تر به چشم می‌آید. حتی مدارس هم برای جبران افت تحصیلی به میدان آمده و برای دانش آموزان برنامه‌ریزی جداگانه‌ای داشته‌اند تا جبران کمبودها و ضعف‌ها در سال‌های تحصیلی کرونایی باشد.

وابستگی به فضای مجازی

یکی از والدین هم می‌گوید: فرزندم از صبح تا شب در خانه سرش با فضای مجازی، برنامه‌های تلویزیونی و … گرم می‌شود و تمایلی هم به بیرون رفتن ندارد. در نزدیکی خانه کلاس‌هایی برگزار می‌شود که بیشتر درسی است و جنبه تفریحی ندارد. برای همین تمایلی به حضور در کلاس ندارد. بهتر است در کنار آموزش، بازی و سرگرمی بیشتر باشد تا بچه‌ها تمایل بیشتری برای شرکت در کلاس‌ها داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده در برخی کانون‌ها مناسب است اما نیاز به تنوع بیشتر در بخش‌های هنری و مهارتی است و کلاس‌های ورزشی هم که فرزندانمان تمایل بیشتری به آن دارند امسال شهریه‌های نجومی دارند و البته از محیط زندگی ما هم دور است.

 

گفته‌های یک روان شناس

 

یک مشاور و روان شناس هم با اشاره به شرایط کرونایی و دگرگونی زندگی در این شرایط به مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در این شرایط اشاره می‌کند و می‌گوید: ابتدا والدین نیاز به تجدید قوا دارند و پس از اینکه والدین به شرایط روحی و روانی مناسب دست یافتند برای بهبود شرایط زندگی فرزندانشان باید به دنبال فعالیت‌ها و برنامه‌های محرک در این ایام باشند.

 

وی کلاس‌های با تحرک بیشتر مانند کلاس‌های ورزشی را توصیه می‌کند و ادامه می‌دهد: کرونا سبب شد تا یکجا نشینی، گوشه‌گیری و وابستگی بیش از حد به فضای مجازی در میان کودکان، نوجوانان و جوانان افزایش یابد و محدود کردن این شرایط هم سخت و تنش‌زاست.

 

وی ادامه می‌دهد: والدین می‌توانند برای محدود کردن و کاهش وابستگی به فضای مجازی به دنبال راه‌های ارتباطی و تقویت ارتباط با هم سن و سالان فرزندانشان و انجام فعالیت‌های گروهی و … در محیط بیرون باشند.

 

وی همچنین توصیه می‌کند تا والدین چه حضوری و چه تلفنی از مشاوره و نظرات کارشناسانه استفاده کنند تا در تغییر و بهبود شرایط پساکرونا موفق تر عمل کند.

 

حال با توجه به شرایط سخت کرونایی در گذشته و این روزهای پسا کرونایی نیاز به فعالیت‌های پر تحرک بسیار حس می‌شود و می‌طلبد تا متولیان این امر از جمله ورزش و جوانان برای گذران اوقات فراغت که در سال‌های کرونایی بسیار زیاد بود چاره سازی کنند.

 

کلیدواژه ها: جزیره خارگ خارگ خارک 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید