کد خبر : ۴۷,۷۹۸
۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۱۳
فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از برگزاری همایش بزرگداشت "حماسه مرصاد" در روز پنجم مرداد در کرمانشاه خبر داد.
 سردار بهمن ریحانی امروز(یکم مرداد) در جلسه  شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه، اظهار کرد: این همایش با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، مسئولین استان، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم در محل یادمان مرصاد برگزار خواهد شد.
 
ریحانی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی خود با چالش‌ها و هجمه‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... مواجه بوده، گفت: بدون تعارف نقش مردم در مدیریت این بحران‌ها پررنگ است و این نقش را نباید نادیده گرفت.
 
فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بستر اصلی پیروزی در عرصه‌های مختلف مردم بوده‌اند، گفت: مردم همین الان با وجودی که مشکلات اقتصادی و معیشتی زیادی داشته و گله‌مند هستند، در عرصه های پشتیبانی از نظام حضور پررنگ دارند و در حمایت از انقلاب اسلامی ثابت قدم هستند.
 
ریحانی با بیان اینکه مدیران و مسئولین وظیفه دارند مردم را درصحنه نگه دارند، گفت: مدیران و مسئولان باید با کار جهادی در راستای حل مشکلات مردم تلاش کرده و آنها را نسبت به انقلاب و نظام دلگرم نگه دارند.
 
وی ادامه داد: اگرچه امروز قدرت نظامی برتر منطقه هستیم و موشک های نقطه زن ما با خطای یکی دو متری هدف زنی می کنند، اما یادمان باشد اگر پشتوانه مردمی نداشته باشیم نمی توانیم در برابر هیچ دشمنی ایستادگی کنیم.
 
وی در ادامه اشاره ای هم به عملیات مرصاد داشت و گفت: عملیات مرصاد بدون تعارف یک طوفان سهمگین بود که در سایه رهبری امام خمینی(ره) و حضور با صلابت رزمندگان و مردم  منطقه به پیروزی رسید و اگر مردم در صحنه نبودند معلوم نبود امروز سرنوشت کشور چگونه رقم خورده بود.
 
ریحانی با بیان اینکه روزهای مهم و تاریخ سازی مثل سالروز عملیات مرصاد نباید به فراموشی سپرده شوند، افزود: در این روزها با دست خالی در برابر دشمنان تا به دندان مسلح ایستادگی کردیم واجازه ندادیم یک وجب از خاک ایران اسلامی به تاراج برود.
 
ریحانی در ادامه با اشاره به از خودگذشتگی‌ رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم رخدادهای دوران دفاع مقدس و فداکاریهای رزمندگان را با زبان هنر به جامعه به ویژه جوانان بشناسانیم و در این زمینه خیلی کار باید انجام بدهیم و از گنجینه دوران دفاع مقدس به عنوان یک عقبه تاریخی مهم استفاده کنیم.
 
وی اشاره ای هم به جهانی شدن سرود "سلام فرمانده" داشت و اضافه کرد: باید از این دست کارهای هنری خلق کرده و با زبان هنر دلاوریهای رزمندگان دوران دفاع مقدس را به نسل جوان و آیندگان بشناسانیم.
 
ریحانی در ادامه اشاره ای هم به داستان پتروس فداکار در کتاب درسی کلاس چهارم دانش‌آموزان سالهای گذشته داشت و گفت: اکثر بچه های دهه شصتی "پترس" را بعنوان فردی فداکار می شناسند، در حالیکه زندگی بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس مملو از ایثار و ازخودگذشتگی هایی است که ناشناخته مانده و باید زندگی این افراد را به کودکان و نوجوانان و جوانان و آیندگان این مرز و بوم بشناسانیم.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید