کد خبر : ۴۶,۷۷۱
۸ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۱۶
نماینده تام الاختیار سازمان سنحش در استان یزد گفت: همزمان با سراسر کشور ۲۰ هزار و ۲۳۷ داوطلب یزدی در کنکور به رقابت می‌پردازند.
میرحسینی گفت: آزمون سراسری از امروز چهارشنبه در گروه آزمایشی هنر آغاز شد و سپس داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی در روز پنجشنبه، گروه آزمایشی علوم تجربی به عنوان پرداوطلب‌ترین گروه در روز جمعه و گروه هنر و زبان خارجه هم در روز شنبه به رقابت می‌پردازند.
 
او می گوید: ۲۰ هزار و ۲۳۷ داوطلب در استان یزد حضور دارند که ۶۱ درصد آنان را خانم‌ها و ۳۹ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. امسال نسبت به سال‌های قبل با افزایش ۹ درصدی داوطلبان مواجه هستیم.
 
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد گفت: قبلا در کنکور سراسری یک دفترچه عمومی و یک دفترچه تخصصی داشتیم، اما امسال بر اساس هر رشته‌ای دو تا چهار دفترچه سوالات داریم و به ازای هر دفترچه هم یک پاسخنامه جدا در نظر گرفته شده است.
 
او می گوید: داوطلبان در سال‌های گذشته یک ساعت پس از آغاز آزمون می‌توانستند از حوزه امتحانی خارج شوند، اما امسال خروج داوطلبان رشته هنر و زبان از ساعت ۱۰، علوم ریاضی و انسانی از ساعت ۱۱:۱۵ و علوم تجربی از ساعت ۱۱:۳۰ خواهد بود.
 
به گفته او داوطلبان از همراه آوردن وسایل اضافی نظیر تلفن همراه، ماشین حساب و ساعت و انگشتر و عینک هوشمند به شدت خودداری کنند.
 
میرحسینی گفت: از ۱۲ هزار و ۴۷۶ داوطلب در شهر یزد، ۱۱ هزار و ۶۰ نفر در حوزه دانشگاه یزد آزمون داده و با توجه به آغاز کنکور از ساعت هشت صبح از داوطلبان می‌خواهیم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در ترافیک معطل نشوند.
 
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد گفت: امسال اولین آزمون پس از شرایط کرونا است و بر این اساس فاصله صندلی‌ها به روال سابق بازگشته و تدابیر بیشتری برای برقراری امنیت در نظر گرفته شده است.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید