کد خبر : ۴۳,۵۰۸
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۳۷
همزمان با اولین شب از لیالی قدر و شب ضربت خوردن امیر مومنان امام علی (ع) مردم استان بوشهر در نقاط مختلف به عزاداری پرداخته و آیین اولین شب از لیالی قدر را به‌جای آوردند.
در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان که نخستین شب از شب‌های پرفضیلت قدر بود، مردم استان بوشهر با حضور در مراسم‌های احیا در نقاط مختلف این شهر ضمن قرائت دعا و مناجات، در سوگ ضربت خوردن حضرت علی(ع) گریستند.
 
یکی از این مراسم با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و مردم مؤمن و متدین بوشهر با رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مصلی جمعه این شهر برگزار شد.
 
این مراسم از ساعت ۲۳ با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر آغاز، سپس سخنرانی و برگزاری مراسم قرآن به سر توسط حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد.
 
مراسم احیاء شب‌های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز در همین مکان مقدس با سخنرانی آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر برگزار می‌شود.
 
پیش‌تر مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفته بود که مراسم ویژه احیا در بیش از ۸۰۰ نقطه استان از سوی هیئات مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مقدس و مجامع و تشکل‌های مردمی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری اعلام کرده بود که این مراسم‌ها بیشتر در فضای باز و در مکان‌های سرپوشیده با یک چهارم ظرفیت برگزار می‌شوند و همه کسانی که در مراسم شرکت می‌کنند شامل سخنران، مداح و مردم باید از ماسک استفاده کنند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید