کد خبر : ۴۳,۵۰۲
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: فاصله اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌های استان زنجان رعایت شود.
جلیل نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه کرونا هنوز تمام نشده و باید حداقل دو سال دیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، انتظار داریم فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها در استان بیشتر رعایت شود.
 
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده از ماسک را فراموش نکنند، افزود: طبق بازدیدهای انجام شده از برخی خوابگاه‌های دانشگاه‌های استان، توصیه شد در هر اتاق بیش از چهار نفر اسکان نداشته باشد؛ البته متاسفانه هماهنگی در این زمینه در برخی مراکز دانشگاهی کم بوده و شکایت‌هایی در این زمینه وجود دارد.
 
این مسئول در رابطه با میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان زنجان، تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن بیش از ۸۰ درصد بوده و استفاده از ماسک توسط صاحبان مشاغل بیش از ۹۰ درصد است.
 
مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر اینکه رستوران‌ها نباید بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خود را استفاده کنند، ادامه داد: توصیه می‌شود سالمندان برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از ابتلا به کرونا از حضور در مکان‌های دارای ازدحام جمعیت خودداری کنند.
 
نصیری با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان در استان زنجان، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نانوایی‌ها در استان زنجان بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید