کد خبر : ۴۳,۲۰۱
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۹:۱۴
۷ برابر جمعیت استان بوشهر مسافر و گردشگر وارد استان شد
خارگ نیوز: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۶۵۰ هزار نفر از ظرفیت گردشگری دریایی استان بوشهر استفاده کردند.

 اسماعیل سجادی منش صبح یکشنبه در آئین تقدیر از فعالان ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گناوه اظهار داشت: نزدیک به هفت برابر جمعیت استان در ایام نوروز مسافر و گردشگر وارد استان بوشهر شد و تنها با همکاری و تعامل بین همه مسئولان و مردم و مدیریت مناسب، در تأمین ارزاق و ضرورت‌ها با مشکل خاصی و حاد روبرو نشدیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: شهرستان گناوه در ایام نوروز رتبه اول را با اختلاف زیادی نسبت به شهرستان دوم میزبان گردشگران و مهمانان نوروزی بود و با این حجم بالا خدمت رسانی نسبت به سال‌های گذشته بر اساس آمار ویژه و خاص بود.

وی گفت: بر اساس اعلام دبیر ستاد خدمات سفر کشور در مراسم تجلیل از متولیان استانی خدمات سفر استان بوشهر از لحاظ میزان شکایات کمترین میزان را در ایام نوروز داشته است و مسافران و گردشگران کمترین شکایات را از خدمات ارائه شده داشته‌اند.

۷ برابر جمعیت استان بوشهر مسافر و گردشگر وارد استان شد

وی ادامه داد: رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانداران سراسر کشور، به طور ویژه در خدمات سفر و تزریق واکسن کرونا از اقدامات استان بوشهر و مازندران تقدیر کردند که این نشاندهنده کار بزرگی که انجام شده است.

سجادی منش با اشاره به استقبال مسافران از گردشگری دریایی در استان بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۶۵۰ هزار نفر از ظرفیت گردشگری دریایی استان بوشهر استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در همین ارتباط استان در سال ۹۷ و ۹۸ که شرایط کرونایی وجود نداشت، حدود ۴۰۰ هزار نفر گردشگری دریایی داشت که امسال نسبت به این سال‌ها ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: ۱۱ فروند لنج، ده‌ها قایق و ۵ کشتی گردشگری خدمات گردشگری دریایی ارزان قیمت را به مسافران و مردم در این ایام ارائه کردند.

وی گفت: شهرداران، شوراها و همه دست اندر کاران به صورت جهادی و با یکدلی و در نظر نگرفتن عناوین و پست‌ها عمل کردند و شهرستان گناوه در این زمینه به صورت ویژه تلاش کرد و آبروی استان بوشهر را که استانی آبرودار است، را مضاعف کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با تقدیر از مهمان نوازی مردم مهمان نواز، خدوم و شریف شهرستان گناوه گفت: مردم در این ایام با تمام توان از مسافران و گردشگران پذیرایی کردند و از هیچ کمکی دریغ نکردند و به دستگاه‌های خدمت رسان یاری رساندند.

وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری گناوه یکی از اولویت‌های ما بوده و امسال شاهد رونق بسیار خوبی در این حوزه خواهیم بود.

۷ برابر جمعیت استان بوشهر مسافر و گردشگر وارد استان شد

وی گفت: در همین راستا سرمایه‌گذاران در ایام نوروز برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند و ما به دنبال ایجاد هتل ۵ ستاره و اماکن اقامتی با کیفیت بالا در این شهرستان و در شأن مردم این شهرستان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: سامان‌دهی حسینه خان در سال جاری، فعال شدن پروژه منطقه نمونه گردشگری میر مهنا، پیگیری و کمک به توسعه اشتغال در حوزه صنایع‌دستی، اعطای تسهیلات در حوزه بوم‌گردی و ساخت اقامتگاه بخشی از برنامه‌های ما برای کمک به سه حوزه تخصصی اداره‌کل متبوع در این شهرستان است.

وی ادامه داد: خانه باغ‌های اطراف بندر گناوه شناسایی شود تا با انعطافی که در حوزه اخذ مجوز خواهیم داشت بتوانند در زمینه بوم‌گردی فعالیت کنند و این آمادگی وجود دارد.

سجادی‌منش بر لزوم ایجاد اسکله گردشگری در این بندر گناوه تاکید کرد و یادآور شد: از مدیر کل بنادر و کشتیرانی استان خواسته شد تا اسکله خاصی ویژه گردشگری در گناوه پیش بینی شود که با توجه به ظرفیت گناوه این اسکله فقط باید ویژه گردشگری باشد.

۷ برابر جمعیت استان بوشهر مسافر و گردشگر وارد استان شد

سجادی منش تصریح کرد: روستاهای مال قائد، بینک، مال خلیفه‌ای و جزیره شمال و جنوبی و همه روستاهای ساحلی و گردشگر پذیر باید ظرفیت آنها در نظر گرفته و توسعه یابد.

تقویت زیرساخت‌های خدمات شهری در گناوه

وی با اشاره به کمبودها و مشکلات مطرح شده توسط مسئولان کمیته‌های خدمات سفر شهرستان گفت: در زیرساخت‌های شهری باید یک تحول ویژه انجام شود و تلاش خواهد شد زیرساخت‌های خدمات شهری در گناوه تقویت شود که پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و سازمان برنامه و بودجه استان نیز در رفع مشکلات کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به موضوع حضور گردشگران مسابقات جام جهانی قطر در استان بوشهر گفت: استاندار بوشهر در سفر خود پیگیر موضوع حضور گردشگران در طی جام جهانی قطر به استان بوشهر بودند و دستور پیگیری زیرساخت‌های گردشگری در این زمینه را به ما دادند که پیگیری‌هایی انجام شده است.

وی گفت: زیرساخت‌ها و هتل‌های خوب و چند مجتمع مناسب در سال جاری افتتاح خواهد شد.

۷ برابر جمعیت استان بوشهر مسافر و گردشگر وارد استان شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر ادامه داد: تردد مسافران و گردشگران از مشکلات موجود بود که با پیگیری‌های استاندار و تلاش وزارت میراث فرهنگی مصوبه‌ای از هیئت دولت در پایان اسفندماه سال گذشته برای یارانه‌ای کردن سوخت گرفته شد در حال مهیا سازی کشتی با ظرفیت سه هزار نفر هستیم.

وی تصریح کرد: خط هوایی هم در حال رایزنی تا با مذاکره با شرکت هوایی مشکل تردد هوایی از بوشهر به مسقط، بوشهر به دوحه و بوشهر به دوبی حل شد و به پرواز که پیش از این وجود داشته است اضافه شود تا بحث تردد به کشور قطر دنبال شود و بتوان میزبانی برای گردشگران در بازی‌های جام جهانی قطر باشیم.

۷ برابر جمعیت استان بوشهر مسافر و گردشگر وارد استان شد

در پایان این نشست از فعالان ستاد اجرایی خدمات سفر گناوه در نوروز ۱۴۰۱ تجلیل شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید