کد خبر : ۴۲,۸۳۷
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۲۰:۰۱
نرخ برداشت غلات با کمباین اعلام شد
خارگ نیوز: مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: نرخ برداشت غلات در اراضی دیم با انواع کمباین‌های متوسط، نیمه سنگین و سنگین و بر مبنای هکتار و ساعتی در این شهرستان متفاوت است.
به گزارش خارگ نیوز، عباس تخم افشان در گفت وگو با ایرنا افزود:  در فروردین امسال ستاد برداشت محصولات زراعی شهرستان برگزار شد و تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ کرد که مهم‌ترین آن برنامه‌ریزی برای تامین سوخت کمباین‌ها و تعیین نرخ و تعرفه برداشت غلات بوده است.
 
وی اظهارکرد: براین اساس ، نرخ برداشت گندم و جو دیم با کمباین‌های متوسط داخلی به ازای هر هکتار  ۴۸۴ هزار و ۴۸۱ تومان، سنگین هر هکتار ۶۴۸ هزار و ۵۲۹ تومان، نیمه‌سنگین به ازای هر هکتار ۵۵۹ هزار و ۲۳۲ تومان، متوسط مجهز به مخزن جمع‌آوری کاه به ازا هر مخزن ۴۱۶ هزار و ۷۰ تومان و کارکرد ساعتی کمباین‌های متوسط داخلی به ازای هر یک ساعت و ربع ۳۸۷ هزار و ۵۵۰ تومان تعیین شده است.
 
وی گفت: نرخ عملیات برداشت ساعتی با کمباین‌های سنگین و نیمه سنگین با توافق کمباین‌دار و کشاورز است.
 
تخم افشان بیان کرد:  در سال زراعی جاری، حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گناوه به کشت گندم و جو اختصاص یافت که عملیات برداشت این محصولات از مزارع و کشتزارها آغاز شده است.
 
وی یادآور شد: از آنجا که تحویل گندم به سیلو مستلزم ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی است، بنابراین چنانچه کشاورزانی تاکنون اطلاعات خود را در سامانه مذکور ثبت نکرده باشند باید هر چه سریع‌تر در بخش مرکزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه و در بخش ریگ به مرکز جهاد کشاورزی ریگ مراجعه کنند.
 
وی با اشاره به آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم برای دریافت محصول از کشاورزان گفت: از مهم‌ترین مراکز تحویل گندم برای کشاورزان منطقه، انبار مال قاید در شهرستان گناوه، مجتمع انبارهای چغادک در شهرستان بوشهر، سیلوی برازجان و کارخانه آرد الزهرا است و کشاورزان عزیز می‌توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.
 
مدیر جهادکشاورزی گناوه اظهارداشت: در سال زارعی جاری به دلیل خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی، پراکنش نامناسب بارندگی‌ها و تنش‌های محیطی، پیش بینی می‌شود برداشت مزارع از وضعیت مطلوبی برخوردار نباشد.
 
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری  و کم آب کشور است که زمان کشت محصولات گندم و جو بدلیل نبود منابع آب  در فصل پاییز و به صورت دیم کشت می‌شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید