کد خبر : ۴۲,۳۹۶
۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۵۴
نکات کلیدی زیست محیطی درباره سیزده بدر
خارگ نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم درخواست کرد که در روز انس با طبیعت و گرامی داشتن آیین و سنت کهن ایرانی سیزده به در مسائل زیست محیطی را رعایت کنند.
به گزارش خارگ نیوز، فرهاد قلی نژاد  با اشاره به فعالیت‌های گسترده زیست محیطی در قالب ایستگاه‌های استقبال از میهمانان نوروزی در سراسر استان گفت: نوروز ۱۴۰۱ با برپایی بیش از ۵ ایستگاه استقبال از میهمانان نوروزی که از سوی این اداره کل و سمن‌های زیست محیطی استان سامان داده شده بود، به استقبال سال ۱۴۰۱ رفته ایم و امیدواریم که این فعالیت‌های گسترده در شهرستان‌های مختلف مانند بوشهر، دیلم، گناوه، دشتستان، کنگان و... بتواند در نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی یاری برساند.
 
او از همه شهروندان استان بوشهر که در حفظ محیط زیست، از پیشروترین شهروندان کشور هستند درخواست کرد که در روز انس با طبیعت و گرامی داشتن آیین و سنت کهن ایرانی سیزده به در و حضور در طبیعت، مسائل زیست محیطی را رعایت کنند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برخی پیشنهادات و توصیه‌های زیست محیطی را در این زمینه اشاره کرد که شامل موراد زیر است:
 
۱- با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک یا چندبار مصرف موجود، زباله‌ها را از طبیعت خارج کنید.
۲- برای خرید، به جای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از زنبیل، کیسه‌های پارچه‌ای و سبدهای مناسب استفاده کنید.
۳- توجه داشته باشید برخی پسماندها مانند پوست تخم مرغ، میوه ها، سبزیجات، آجیل و... (البته این مواد نباید حاوی روغن ها، چربی، گوشت، محصولات لبنی باشد) را می‌توان در گودال کوچکی پای درختی دفن کرد تا پس از مدتی تبدیل به کود شود.
۴- در طبیعت مراقب درختان و گونه‌های گیاهی باشیم و به آن‌ها آسیب نرسانیم.
۵- شکار و صید به شدت طبیعت را دچار آسیب می‌کند از انجام آن خودداری کنید.
۶-از نزدیک شدن به حیات وحش و جابه‌جایی گونه‌ها به شدت خودداری کنید.
۷-پس از استفاده از آتش آن را کامل خاموش و سرد کنید.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید