کد خبر : ۴۱,۷۶۵
۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱۹:۰۳
تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص گروه بانکی تا شهریور ۱۴۰۰ روند نوسانی و پس از آن روند نزولی را طی کرد و تنها و دو ماه آخر سال ۱۴۰۰ روندی مثبتی را سپری کرد.
 افشار تحلیلگر بازار سرمایه گفت: صنعت بانک در بورس شامل ۱۱ نماد می‌باشد که شاخص‌ترین آن‌ها وبصادر، وبملت، وتجارت، وپارس و... است.
 
به گفته این تحلیلگر، شاخص این گروه بعد از رسیدن به محدوده ۸ هزار و ۲۱۷ واحدی در شهریور ۱۴۰۰ روندی نزولی در پیش گرفت که این سیر کاهشی تا محدوده ۵ هزار و ۴۰۰ واحد و تا اواخر پاییز ادامه داشت. بعد از رسیدن به این محدوده شاخص گروه بانکی نسبت به سقف تاریخی خود در سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد ریزش داشت.
 
صعود صنعت بانکی در سال آتی تا محدوده ۸ هزار واحد
 
او می‌گوید: در ادامه شاخص گروه بانکی رشد داشت و در نهایت در پایان اسفند ماه نسبت به ابتدای سال ۱۲ درصد کاهش را تجربه کرد، اما شاخص کل فعالیت خود را در اولین روز معاملاتی ۱۴۰۰ بر روی پله یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد آغاز کرد و هم اکنون در طول یکسال ۳۰ هزار واحد رشد داشته است.
 
برای سال جدید سناریو محتمل تکنیکال برای این صنعت روند صعودی با شیب ملایم است. همچنین با توجه به برگشت اندیکاتور rsi (که به نوعی نشان از هیجانات و تمایلات بازار دارد) از محدوده ۵۰ انتظار ادامه روند صعودی در میان مدت و رسیدن به مقاومت ۸ هزار و ۱۴۰ دور از ذهن نیست. مهمترین خبری که بر این صنعت تاثیر مستقیم خواهد داشت و باعث رونق آن میشود بحث تحولات بین‌المللی در عرصه سیاست خارجی و تعیین و افزایش نرخ تسعیر ارز به قیمت هر دلار ۲۰ هزار تومان است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید