کد خبر : ۴۱,۷۶۴
۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱۹:۰۳
رییس اورژانس کرمان گفت: از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه دیروز تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز، ۳۱۶ تولد نوزاد در کرمان ثبت شده است.
محمد صابری گزارش آماری سلامت استان کرمان در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۰۷ و ۳۰ دقیقه اول فروردین ۱۴۰۰ تا ساعت ۰۷ و ۳۰ دقیقه ۲ فروردین ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
 
او می‌گوید: طی این مدت، ۵ نفر بر اثر تصادف و ۲۳ نفر بر اثر عوامل دیگر جان خود را از دست دادند.
 
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت، ۱۰۹ مصدوم تصادفی و ۱۸۸ بیمار غیر تصادفی از سوی کارکنان اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند.
 
به گفته او ۴۷ مصدوم تصادفی و ۲۸۸ بیماران غیر تصادفی از سوی اورژانس در محل درمان شده اند.
 
صابری گفت: طی یک شبانه روز ۳۳ مورد بازدید از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی صورت گرفته است.
 
او تعداد کل مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها را ۸ هزار و ۲۷۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۷ هزار و ۳۹۲ بیمار سرپایی اورژانس بیمارستان ها، ۸۸۲ بیمار بستری شده در اورژانس بیمارستان ها، ۶۶ بیمار منتقل شده به بخش‌های ویژه و ۳۸۵ بیمار منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی بوده اند.
 
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد موالید از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه دیروز تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز ۳۱۶ مورد بوده است.
 
او تعداد اعمال جراحی اورژانسی را طی یک شبانه روز، ۱۵۰ مورد و اعمال جراحی غیراورژانس را ۲۰۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۴۴ مورد اعزام بین بیمارستانی و ۳ مورد احیای موفق طی این مدت انجام شده است.
 
صابری تعداد بازدید‌های بهداشتی از اماکن را هزار و ۲۳۱ مورد و مقدار مواد غذایی فاسد جمع آوری شده را هزار و ۵۲۴ کیلوگرم اعلام کرد.
 
به گفته او طی ۲۴ ساعت، ۳۰ مورد بازدید حوزه غذا و دارو صورت گرفته است.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید