کد خبر : ۳۸,۸۹۱
۳۰ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۲۹
معاون نهضت سوادآموزی : نرخ باسوادی رو به افزایش است
خارگ نیوز: معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: در زمان حاضر میزان باسوادی در گروه سنی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۷ درصد است که نشان از رو به رشد بودن نرخ سواد در کشور است.
به گزارش خارگ نیوز، نهضت  احمد خاکزاد در جمع مسئولان آموزشی این استان اعلام کرد: امسال برای سواد آموزی ۳۵۰ هزار نفر در کشور در دوره ها و برنامه های سوادآموزی هدف گذاری شده  است.
 
وی در خصوص افرادی که تاکنون بیسواد مانده اند اضافه کرد: این افراد ممکن است در معرض سواد قرار گرفته باشند، ولی به این دلیل که سواد کارکردی برای آنها نداشته به بی‌سوادی بازگشت داشته‌اند.
 
خاکزاد اضافه کرد: باتوجه به پراکندگی افراد بی‌سواد باقمیانده دادن خدمات باسوادی به آنان با دشواری روبرو است همچنین برخی از آنان نیز تقاضای اجتماعی برای حضور در دوره‌های سواد آموزی ندارند که باید شرایطی فراهم کرد که به تحریک و افزایش تقاضای برای سوادآموزی برسیم.
 
وی با تاکید بر ضرورت داشتن اطلاعات کامل افراد بیسواد گفت: برای این کار طرحی به نام "پالایش اطلاعات اسمی بی‌سودان" که باید نفر به نفر در پی شناسایی بی‌سوادان باشیم تا بتوانیم آنان را زیر پوشش قرار دهیم آغاز شده است.
 
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزشی  افزود: تا این اتفاقات بر پایه اطلاعات روشن و دقیق رخ ندهد و تمام بی‌سوادان شناسایی و باسواد نشوند نمی‌توان جشن باسوادی برگزار کرد.
 
وی اضافه کرد: در ۲ بخش ایجاد مهارت سواد که همان دوره سوادآموزی و توسعه و تعمیق سواد که خواست رهبر معظم انقلاب است در تلاش برای افزایش سواددار کردن بی‌سوادان هستیم.
 
خاکزاد اضافه کرد: هرچند در ۴۰ سال گذشته در بخش سوادآموزی با سختی های زیادی روبرو شدیم با این وجود، قدر مطلق باسوادی در کشور افزایش و قدرمطلق بی‌سوادی کاهش پیدا کرده است.
 
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در خصوص با سواد کردن کودکان کار گفت: بخشی از کودکان کار متأثر از شرایط اقتصادی و اجتماعی کمتر تقاضای حضور در برنامه‌های سوادآموزی دارند، زیرا باید برای معاش کار کنند.
 
خاکزاد ادامه داد: ۲ سال است که موضوع سواد کودکان کار به‌صورت ویژه در دستور کار سازمان نهضت سواد آموزی است و در همین راستا با کمک وزارت رفاه، شهرداری‌ها و هماهنگی با مراکز گوناگون حمایتی که با کودکان کار در ارتباط هستند برای این کودکان کلاس آموزشی تشکیل داده شده است.
 
وی تاکید کرد: در خصوص کودکان کار هم‌چنان مهمترین مشکل ما تقاضای سوادآموزی آنان است که در اختیار ما نیست.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید