کد خبر : ۳۸,۲۹۷
۲۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۵۱
4.5 میلیمتر بارش در جزیره خارگ ثبت شد
خارگ نیوز: کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: با آغاز فعالیت سامانه بارشی در این استان از شب گذشته تا ساعت ۶:۳۰ امروز در خارگ 4.5 میلیمتر بارش ثبت شده است.
به گزارش خارگ نیوز، پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با خارگ نیوز اظهار داشت: این میزان بارش گناوه و خارگ نیز به ترتیب ۸.۹ و ۴.۵ میلمیتر و بارش‌‎هایی نیز در برخی از مناطق شهرستان دشتستان به ثبت رسیده است که بسیار اندک و در حد یک تا ۲ میلیمتر بوده است.
 
وی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا روز سه شنبه در استان ادامه دارد که در جریان آن علاوه  بر آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط شمالی استان، احتمال جاری شدن سیلاب‌های موقتی در رودخانه‌های فصلی و جاده‌های شمال استان (منشعب از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان) وجود دارد.
 
مساعدی ادامه داد: فعالیت این سامانه رگباری و همراه با رعد و برق و تندباد پیش بینی شده است.
 
وی عنوان کرد: در این ارتباط توصیه می‏‌شود کشاورزان تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی داشته باشند و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.
 
مساعدی افزود: دریا نیز تا روز چهارشنبه مواج و متلاطم است و در این راستا دریانوردان باید از ترددهای غیر ضرور اجتناب کنند.
 
وی یادآور شد: طی امروز جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
 
مساعدی ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج دریا هم در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید