کد خبر : ۳۸,۱۰۷
۱۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹
فرهنگِ غربیِ مدعیِ حقوق بشر دنیا را به زندان بزرگ تبدیل کرده است
خارگ نیوز: امام جمعه اهرم گفت: فرهنگِ غربیِ مدعیِ حقوق بشر، کل دنیا را به یک زندان بزرگ برای بشر تبدیل کرده است.
به گزارش خارگ نیوز، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم اظهار داشت: روز جمعه روزی است که ظهور و فرج آخرین منجی بشر انتظار می‌رود. جامعه و اجتماع بدون امامت و ولایت، جامعه و اجتماع بدون شریعت می‌شود.
 
وی افزود: دنیای مدرن امروز که با ثروت و قدرتی که در خدمت مستکبران است، بلای جان مستضعفین عالم شده‌اند. با ثروت و قدرت و بدون تعهد نسبت به مستضعین ‬ سازمان‌های بین المللی تشکیل می‌دهند، ناتو ها تشکیل می‌دهند تا کشورها را تحریم کنند که به خواسته آنها تن بدهند. تحریم می‌کنند تا به کشورهای جهان سوم تهاجم و ناتوی فرهنگی کنند، تحریم اقتصادی می‌کنند و تا از همه سرمایه‌ها و ارزش‌ها کوتاه نیایند دست بردار نخواهند بود.
 
امام جمعه اهرم تصریح کرد: دستور قرآن کریم مبنی بر همراه کردن عمل صالح با ایمان برای رفع ظلم است و برای رفع و دفع ناتوهای فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی است.
 
وی با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها افزود: حضرت زینب الگوی صبر و استقامت در برابر همه سختی‌ها است. حضرت زینب عالمه غیر معلمه است. از اهل بیت است به ما آموخت که باید در برابر همه زورگویان عالم حتی در اسارت هم باید برتری ایمان بر کفر را نشان داد. هر کسی که بر اساس تکلیف الهی قیام کند بزرگ و عزیز می‌شود.
 
پهلوزاده بیان کرد: روز میلاد پرستار کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیها روز پرستار نامیده شده که از همه پرستاران و کادر زحمت کش بیمارستان و شبکه بهداشت صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم که در همه حال، بویژه در ایام کرونا شبانه روزی در خدمت مردم بودند.
 
وی ادامه داد: دو نعمتی که خدا عنایت فرموده و ما از آن غافل هستیم یکی سلامتی است و دیگری امنیت است که هم از جهادگران عرصه سلامت و پرستاران و هم از جهادگران عرصه تأمین امنیت بزرگوار تقدیر و تشکر می‌کنیم.
 
امام جمعه اهرم یاد آورشد: هدف انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ انقلابی است. ترویج مکتب و فرهنگی که به دنبال تعالی و کمال انسانی است. فرهنگ انقلابی دنبال ترویج فرهنگی است که همه اقوام و همه طوایف را با «عدالت محوری و نگاه توحیدی» مدیریت کند، با نگاه برابری و برادری و برای اعتلای کلمه الله باشد.
 
وی تصریح کرد: یکی از اوامر حضرت آقا مسئله طراحی و اجرای «سند مهندسی فرهنگی» کشور است که جایگاه امامت جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی شهر و نقش جوانان و نخبگان فرهنگی باید در این امر فعال و مطالبه گر باشند چرا که اگر فرهنگی غیر از فرهنگ انقلابی حاکم شود جامعه و تمدن بشری در سراشیبی انحطاط و سقوط قرار می‌گیرد.
 
لزوم توجه به خوراک فکر کودکان
 
امام جمعه اهرم با اشاره به روز جهانی حقوق بشر خاطر نشان کرد: ‬ در فرهنگ انقلابی همه بشر حقوق دارند، همه انسان‌ها مورد تکریم هستند و فرقی بین انسان شرقی و انسان غربی نیست. در فرهنگ انقلابی همه انسان‌ها بنده خدا هستند و حق بمباران و قتل عام و تحریم و نسل کشی برای کسی داده نشده است.
 
وی اظهار داشت: که در فرهنگ استکباری به اسم حقوق بشر زندان‌های مخوفِ گوانتانامو و ابوغریب ساخته شد، در فرهنگ استکباری به اسم حقوق بشر، مثل حیوانات قلاده بر گردن انسان می‌اندازند و در خیابان به دنبال خود می کشند. در یک کلام فرهنگِ غربیِ مدعیِ حقوق بشر، کل دنیا را به یک زندان بزرگ برای بشر تبدیل کرده است.
 
پهلوزاده بیان کرد: دوشنبه روز جهانی کودک و تلویزیون است. لازم است نسبت به خوراک کودکان و نوجوان حساس باشیم؛ همانطور که به بچه چند ماهه غذای بزرگترها را نمی‌دهند و دستور قران کریم است همانطور که غذای جسم آنها باید سالم و به اندازه باشد غذای روح و روان کودکان هم باید سالم و به اندازه باشد.
 
وی افزود: خیال نکنید صنعت سینما و فیلم و بازی غرب برای فرزندان ما فیلم و بازی می‌سازد که فرزندان ما و شما را نمازخوان کند. در قالب فیلم و بازی هر آنچه در فرهنگ ما مقدس است با آن مقابله می‌شود و هر آنچه که منکر است و ضد ارزش همان را ترویج می‌دهند.
 
امام جمعه اهرم بیان کرد: خانواده‌ها به فکر باشید و به هوش باشید که خوراک جسم و روح و روان فرزندانتان مسموم نباشد و ان شاء الله با تربیت صحیح و عادت دادن فرزندان به مسجد و فرهنگ مسجد از فرهنگ غربی مصونیت ایجاد کنیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید