کد خبر : ۳۶,۱۹۲
۱۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۳۴
خارگ نیوز: فرماندار گناوه گفت: مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نباید معطل بماند و بدون درنگ اجرایی شود.
به گزارش خارگ نیوز، غلامرضا مهرجو روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: شورای فرهنگ عمومی در یک سال اخیر جلسات مختلفی را برگزار کرده و مصوبه‌هایی گذرانده است که باید ارزیابی و پایش شوند چه تعداد از آنها اجرا شده است و اگر نشده علت آن با مشارکت همه اعضا مجدد تبادل اطلاعات و نظر شود.
 
وی اظهارداشت: شورای فرهنگ عمومی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و تقویت و نهادینه‌سازی امور فرهنگی جامعه دارد.
 
فرماندارگناوه گفت: از دبیر شورای فرهنگ عمومی انتظار داریم تعداد مصوبه‌های قابل اجرای این شور در این شهرستان را بررسی و در گزارشی ارایه کند.
 
وی افزود: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی که در بیانیه گام دوم بر آن تصریح شده است باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی مرور و به بحث گذاشته و تصمیم گیری شود.
 
مهرجو بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به سمت بسترسازی و ریل‌گذاری برگرفته از باورهای دینی و هنجارهای اجتماعی گام بردارد.
 
فرماندار گناوه گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید خروجی لازم داشته باشد تا بتوانیم شرایط بهتری در حوزه فرهنگ فراهم کنیم.
 
وی افزد: بحث اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین مباحثی است که باید  فرهنگ سازی عمیقی در باره آن صورت گیرد و مردم را به سمت تولید و توانمندی های داخلی بکشانیم.
 
امام جمعه گناوه گفت: شورای فرهنگ عمومی یک نقش بسیار ارزشمند و والا دارد و مصوبه‌های آن می‌تواند تحول‌های خوبی را در جامعه ایجاد کند.
 
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید مصوبه‌های اتخاذشده این شورا را گزارش دهد که چه تعداد  اجرا و عملیاتی شده است.
 
وی اظهارداشت: ساماندهی ختم اموات از یک هفته به یک روز یکی از مصوبه های شورا بوده است که همه اعضا پای کار آمدند و نتیجه بخش بود.
 
رکنی حسینی گفت: دفن اموات در آرامستان جدید از دیگر مصوبه‌های شورا است اما برخی مصرند در قبرستان قدیم صورت گیرد که این موضوع  آسیبی است که به ما برمی‌گردد.
 
وی افزود: همشهریانی برای دفن اموات خود در قبرستان قدیم به دفتر امام جمعه مراجعه و درخواست دارند در این مکان انجام شود که  این  موضوع ربطی به ما ندارد و شورا مصوب کرده در آرامستان جدید صورت گیرد.
 
وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهر باید فعال‌تر شود و همه اعضا باتوجه به آسیب‌هایی که امروز جامعه را تهدید می‌کند، حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.
 
امام جمعه گناوه گفت: در این ارتباط باید کارگروه‌هایی تشکیل شود  و از افراد کارشناس و خبره بهره گرفته شود.
 
وی بیان کرد: باتوجه به وجود آسیب‌های اجتماعی ازجمله افزایش طلاق و دیگر ناهنجاری در جامعه که خانواده‌ها را متزلزل می‌کند باید عوامل آنها را شناسایی و راهکار ارایه دهیم.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضرورت انقلاب فرهنگی، براساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳، شورای عالی انقلاب فرهنگی  که و وظیفه خطیر ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها را به عهده داشت، شکل گرفت.
 
علیرضا سبحانی افزود: شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۳۶۴، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، با  وظایف مشخص شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ آغاز به کار کرد. 
 
وی اظهارداشت: از زمان تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان، جلسات مختلفی تشکیل که  مصوبه‌های خوبی اتخاذ شد.
 
شورای فرهنگ عمومی ۱۴ آبان‌ماه را در تقویم کشور از سال ۱۳۸۷ به نام "روز فرهنگ عمومی" نام‌گذاری کرده است.
 
 
 
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید