کد خبر : ۳۵,۹۱۲
۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۲۳:۳۵
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس بر ضرورت تقویت مهارت تاب آوری اعضای خانواده برای مقابله با بحران‌ها تاکید کرد.
 سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس در دوره آموزشی "تاب آوری فردی در برابر دشواری و بحران " که با هدف ارتقاء سلامت روان برای افراد جامعه و خانواده‌ها برگزار شد، بیان کرد: برای افزایش سلامت روان در بین افراد جامعه و خانواده‌ها نیاز است که هم افزایی بین مدرسان و افراد متخصص در امر آموزش به خانواده انجام گیرد تا در آموزش‌ها پیام‌های متفاوتی به خانواده‌ها ارسال نگردد و یک حس اعتماد در بین خانواده‌ها ایجاد کنیم.
 
او در این دوره که برای مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی، مشاورین مدارس، مشاورین مراکز مشاوره، فعالان حوزه زنان، اورژانس اجتماعی و افراد صاحب نظر برگزار شد، با تاکید بر امر آموزش و ارتقاء سطح آگاهی جامعه اظهار کرد: توسعه و پیشرفت کشور در گرو آموزش‌های صحیح و کاربردی و با توجه به مقتضیات زمان برای جامعه است.
 
دستغیب همچنین با اشاره به افزایش آموزش‌های تخصصی به گروه‌هایی که مرجع و به عنوان مشاور یا تسهیل گر، مددکار و یا در مراکز اورژانس اجتماعی هستند، تاکید کرد که آموزش‌ها باید در سطوح مختلف و به صورت کاملاً تخصصی و با موضوعات متناسب با بحران‌ها و مشکلات ارائه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.
 
او در ادامه مهمترین راه افزایش انعطاف پذیری و تاب آوری در برابر دشواری‌ها را آموزش و ارتقاء توانایی‌های فردی و اجتماعی در برابر بحران‌های زندگی دانست.
 
این دوره آموزشی با تدریس دکتر علی فیروزآبادی، روانپزشک و روان درمانگر تحلیلی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور ۴۵۰ نفر به مدت دو ساعت در بستر فضای مجازی برگزار شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید