کد خبر : ۳۵,۸۷۵
۲۸ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۵۲
سفر رئیس جمهوری، زمینه ساز رونق منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر
خارگ نیوز: مدیرعامل شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان بوشهر گفت: سفر ششم استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان رهاوردهای خوبی داشت، از جمله اختصاص اعتبار قابل توجه برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در شهرستان دیلم زمینه را برای رونق این منطقه فراهم کرده است.
به گزارش خارگ نیوز، مهدی صفوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این سفر طرح‌هایی مهم برای اجرا در بخش‌های مختلف این استان مصوب شد که یکی از مهم ترین آنها، اختصاص اعتبار قابل توجهی به میزان ۲۰۰ میلیاردتومان  به‌ منظور تامین و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر است.
 
وی اظهارکرد: متمرکز شدن بر منطقه ویژه شمال استان بوشهر در سفر رئیس جمهوری در اولویت قرار گرفت که رهارود آن اعتبار قابل توجهی بود که اختصاص یافت.
 
صفوی افزود: در جریان این سفر پیشنهادهایی برای تکمیل و تامین منابع و زیرساخت‌هایی که خارج از منطقه به فعال سازی کمک کند ازقبیل  طریق خطوط انتقال گاز از خطوط ششم و نهم سراسری و اختصاص نفت از سه راهی گناوه و تلمبه‌خانه گوره ارایه شد که در دست بررسی و پیگیری است.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر بیان کرد: با اعتبار قابل توجهی که در سفر رئیس جمهوری به این طرح اختصاص یافت، تلاش برای جلب سرمایه‌گذاری در این منطقه در برنامه اولویت دار سال جاری قرار گرفته است.
 
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با رویکرد نفت، گاز و پتروشیمی است که امیدواریم با توجه به موقعیت مناسب این منطقه از جمله نزدیک بودن به ساحل و  ظرفیت‌های نفت و گازی پیرامون آن، بتوانیم بسترهای لازم را برای حضور متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه که باعث ارزش افزوده و ایجاد اشتغال جوانان بومی خواهد شد، فراهم کنیم.
 
صفوی اظهارداشت: تمامی مطالعات این منطقه انجام شده و طرح جامع آن به تصویب شورای عالی مناطق آزاد رسیده است و تائید نهایی مشکل زیست محیطی آن در اسفندماه سال گذشته از سازمان حفاظت محیط زیست کشور اخذ شد.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر افزود: درصددیم فاز اول این طرح  با تامین امکانات و زیرساخت های لازم  با پذیرش سرمایه‌گذاران در سال جاری آغاز شود و اراضی لازم را به آنها واگذار  و در سطح بین المللی و ملی معرفی کنیم.
 
وی بیان کرد: برای معرفی و سرمایه گذاری در این منطقه، دعوت از هلدینگ‌های فعال در زمینه نفت و گاز و شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ که مورد تائید وزارت نفت، شرکت ملی پتروشیمی و دبیرخانه مناطق آزاد هستند،  بجد دنبال می‌شود.
 
صفوی  یادآورشد: سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در شهرستان دیلم، شرکت شهرک های صنعتی این استان است و طبق و قوانین موجود این شرکت اداره خواهد شد.
 
منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان بوشهر در اراضی ملی شهرستان دیلم با رویکرد تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی به مساحت بیش از سه هزار و ۹۰۰ هکتار جانمایی شده است که موافقت مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای  نگهبان را در سال ۱۳۸۹ اخذ کرده و  امکان سرمایه گذاری احداث واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی در آن فراهم شده است.
 
این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای مزیت های بسیاری  از جمله ایجاد زنجیره ارزش از طریق استقرار مجموعه ای از صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، دسترسی و نزدیکی به آب های آزاد،  همجواری با منطقه نفتی بهرگان و تاسیسات نفتی گوره و امکان اتصال به خطوط سراسری ششم و نهم انتقال گاز،  منابع انسانی ماهر باتوجه به سابقه استقرار صنایع نفت و گاز در منطقه ، امکان استقرار صنایع آب بر در منطقه و بازارهای خارجی از طریق مسیر های دریایی است.
 
رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شد و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفت.
 
در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی کردند.
 
 براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز پنجشنبه به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.
 
 وزیران  یادشده که معین دولت بودند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت کردند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشتند.
 
همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.
 
بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست شورای اداری و  نخبگان استان و نشست خبری  برنامه های رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.
 
در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید