کد خبر : ۳۲,۵۴۵
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ۰۷:۰۹
ورزش جزیره خارگ نیاز به شوک و اعتبار دارد
خارگ نیوز: در راستای ترویج فرهنگ همگانی ورزش در سطوح مختلف و با نشاط شدن جامعه و با توجه به نقش ورزش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ورزش استان بوشهر نیاز به شوک و اعتبار دارد.
به گزارش خارگ نیوز، یکی از مهمترین زیرساخت‌های تندرستی و سلامت جامعه توجه به ورزش در رشته‌های مختلف و ورزش همگانی است چراکه ورزش در زندگی انسان‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.
 
بیماری‌های قبلی و عروقی که در جامعه رو به افزایش است و یکی از عوامل مهم مرگ‌ها کم تحرک و بی‌توجهی به امر ورزش اعلام شده است.
 
تأمین سلامتی و بهداشت بدن در برابر بیماری‌ها، تأمین شرایط و تقویت بدن، بازسازی بدن به‌منظور رفع نقایص جسمی و افزایش کارآیی آن از آثار مثبت و مهم ورزش است و بی‌توجهی به امر ورزش بیماری‌های مختلف گریبانگیر انسان‌ها می‌شود و برای همیشه افراد را در زندگی اجتماعی دچار مشکل می‌کند.
 
متخصصان همواره اعلام می‌کنند برای رفع اختلالات روانی و جسمی باید به ورزش اهمیت داده شود چراکه شرکت منظم افراد در فعالیت‌های بدنی و ورزش ضمن پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های جسمی و روحی، زمینه مناسبی را برای افزایش کیفیت زندگی انسان فراهم می‌آورد.
 
ورزش جزیره نیازمند حمایت است
 
یکی از نکات مهم در زمینه پویایی و نشاط جامعه، تشویق افراد جامعه به انجام حرکات ورزشی و فراهم کردن امکانات لازم ورزشی برای آنان است.
 
بر اساس آمارهای موجود، استان بوشهر دارای 77 هزار ورزشکار سازمان یافته است که شرایط کرونایی آن را به 17 هزار نفر کاهش داده است.

 

زمین‌های چمن مصنوعی محافظت شود

گرچه جزیره خارگ در احداث زمین‌های چمن ورزشی پیشتاز است اما باید از این چمن‌ها و زمین‌های ورزشی محافظت شود که تدوین راهکار لازم در این زمینه امری ضروری است.

 

وقتی ورزشکار برای شرکت در مسابقه ملی باید هزینه شخصی کند

 

عدم حمایت از سوی مسئولان و توجه به ورزشکاران، تاکنون ضربه‌های زیادی به حوزه‌ ورزش استان بوشهر وارد کرده و عامل اصلی ترک ورزشکاران از شهر و دیار خود نیز ناشی از این قبیل برخوردها است.

 

لازم است تا منابع مالی بین رشته‌های ورزشی در تمام شهرستان‌های استان به‌صورت عادلانه توزیع شود تا ورزشکاران در زمان مسابقات دغدغه مالی نداشته باشند.

 

گروه‌های جامعه‌شناسی عقیده دارند که در ‌شرایط زندگی ماشینی ورزش را می‌توان به عنوان وسیله مطلوب برای تأمین تجدید قوای جسمی و روحی و نشاط و شادابی افراد در نظر گرفت.

خانواده‌هایی که ورزش را در اوقات فراغت فرزندان قرار می‌دهند سبب می‌شود تا شخصیت آنها در مسیر کمال هدایت شود.

 

در این راستا نقش ورزش در پیشگیری از بیماری‌های جسمی و روحی بسیار مهم و توسعه زیرساخت‌ها برای ورزش همگانی امری مهم و بسیار با اهمیت است.

 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید