کد خبر : ۳۲,۵۰۸
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۲۵
روز خبرنگار و تکرار دردهای کهنه‌
خارگ نیوز: خبرنگاران را همواره به عنوان راویان و تصویرگران مشکلات مردم یاد می‏‌کنند که با اطلاع رسانی از وضعیت بخش های مختلف جامعه در مسیر بر طرف کردن آنها گام برمی‌دارند، اما این قشر خود دردها و مطالباتی دیردینه دارند که با وجود تکرار و درخواست برطرف کردن آنها، هر سال کهنه تر می‌شوند.
به گزارش خارگ نیوز،  هر سال که ۱۷ مرداد ماه فرا می‌رسد انبوهی از اخبار رسانه ها به طرح مسائل و مشکلات تکراری این حوزه و فعالان آن و وعده و وعیدهای مسئولان برای حل آنها اختصاص می‌یابد، اما هر چه از این روز فاصله می‌گیرم، دردهای کهنه این قشر نه تنها درمان و کمتر نمی‌شود بلکه بر شمار آنها افزوده شده و سر به مهر تا روز خبرنگار سال دیگر باقی می‌ماند و دوباره تکرار و تکرار.
 
نداشتن امنیت شغلی، بیمه، درآمد مناسب، نهادهای صنفی مطالبه‌گر و پیگیر و امکانات و فضاهای آموزشی و رفاهی از جمله مسائل و مشکلات حوزه رسانه و فعالان عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی استان بوشهر است که از سال‌ها پیش همچنان باقی مانده است.
 
این وضعیت باعث شده تا در کنار تشدید مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا برخی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کناره گیری از این حرفه را بر بقای در آن ترجیح داده و فرصت شغلی جدیدی برای خود دست و پا کنند و بسیاری نیز در نگاه خود به این حرفه تجدید نظر کرده و به عنوان شغل دوم و بیشتر از سر تفنن به آن بپردازند.
 
در بوشهر به عنوان شهری بندری و دور از کانون‎‌های اصلی تولید که همواره رکوردار گرانی و افزایش قیمت‏‌ها را در کشور شکسته است، شرایط برای کار رسانه‌‎ای با حقوق و مزایایی پایین به مراتب سخت‌‏تر از سایر استان‌‏ها است، با این حال هنوز افرادی هستند که از سر عشق و علاقه با هر سختی و مشقتی که هست شغل خود را حفظ کرده و برای گره گشایی از کار مردم صدای آنها شده و مصمم‌‏تر از قبل به حرکت خود ادامه می‌‏دهند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید