کد خبر : ۳۱,۴۸۷
۲۸ تیر ۱۴۰۰ ۲۰:۱۶
باران روزهای گذشته به بهبود منابع آب استان بوشهر کمک کرد
خارگ نیوز: استاندار بوشهر گفت: بارش باران در استان‌های مختلف از جمله بوشهر به منابع تامین آب کمک کرد و سبب آبگیری سدهاو طرح‌های آبخیزداری شد.
به گزارش خارگ نیوز، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست شورای آب استان بوشهر با اشاره به اینکه سد باغان در زمستان امسال آماده آبگیری است، بیان کرد: کارگاه سد دشت‌پلنگ در دشتی فعال شده و ساخت آن شتاب بیشتری می‌گیرد.
 
او با تاکید بر مدیریت مصرف آب در شهر‌ها و روستا‌های استان، افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق یکی از ضروریات است که همکاری مردم استان در این حوزه ستودنی است.
 
استاندار بوشهر با اشاره به بارش باران در روز‌های گذشته عنوان کرد: بارش باران در استان‌های مختلف از جمله بوشهر به منابع تامین آب کمک کرد و سبب افزایش آورد رودخانه‌ها، آبگیری سدها و طرح‌های آبخیزداری شد.
 
گراوند با تاکید بر قطع انشعاب آب در باغ ویلا و خانه باغ‌ها، گفت: مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر باید بدون چشم‌پوشی برای قطع انشعاب آب در باغ ویلا، خانه باغ‌ها و انشعاب‌های غیرمجاز و معرفی متخلفان به دستگاه قضائی اقدام کنند.
 
او بیان کرد: آب آشامیدنی که با سختی‌های فراوان تامین می‌شود باید برای آشامیدن مصرف شود و از استفاده آن در موارد دیگر از جمله آبیاری درختان باید جلوگیری شود.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر، عنوان کرد: باید دستگاه‌های مرتبط در اجرای زیرساخت‌ آب‌شیرین‌کن‌ها با مجریان آنان همکاری کنند.
 
گراوند بیان کرد: با افتتاح دو طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ و ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر تولید آب بیش از ۵۲ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد
 
او با تاکید بر ساخت سد تنگ‌سدر در دشتی گفت: با اجرای خط انتقال آب از تنگ‌سدر بخشی از مشکلات شهرستان دشتی برطرف شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید