کد خبر : ۳,۱۱۵
۱ فروردین ۱۳۹۹ ۲۳:۱۵
عملیات هیدروتست مخازن ذخیره سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ آغاز شد
خارگ نیوز: مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت عملیات هیدروتست مخازن درحال تعمیر ذخیره سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ آغاز و در حال آبگیری و آزمایش است.
به گرارش خارگ نیوز، عباس اسدروز اظهار داشت : شرکت پایانه های نفتی ایران با ماموریت دریافت ، ذخیره سازی و بارگیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی در حوزه بالادستی صنعت نفت به عنوان آخرین حلقه از رنجیره تولید انرژی کشور می باشد .

وی اضافه کرد : در این راستا حفظ و ارتقاء ظرفیت ذخیره سازی نفت خام به منظور بی اثر کردن شرایط تحریم در حوزه صادرات نفت و همچنین تقویت توان چانه زنی در معاملات بین المللی ، یکی از وظایف اصلی شرکت محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد : تعمیرات اساسی مخازن و بهبود شرایط ذخیره سازی در مناطق عملیاتی خارگ و شمال همواره از اولویت های شرکت بوده و در حال حاضر مخازن 19و 6 پایانه نفتی خارگ با ظرفیت 500 هزار بشکه و 272 هزار بشکه در مراحل پایانی فرآیند تعمیرات اساسی قرار دارند.
اسدروز افزود : مخزن شماره 19 مطابق استانداردهای مربوطه ،فرایند تست ایستایی به منظور اطمینان از صحت عملکرد بدنه ، کف و دیگر اجزای مخزن پس از انجام تعمیرات را سپری نموده و در مراحل پایانی بهره برداری می باشد و مخزن شماره 6 پس از انجام فعالیت های عمده تعمیراتی نظیر تعویض کامل ورق های کف مخزن، تعویض سیستم نشت بند و رنگ آمیزی بدنه در حال تست ایستایی می باشد.

وی تاکید کرد : با عملیاتی شدن این دو مخزن توان ذخیره سازی پایانه نفتی خارگ به میزان حدود 770 هزار بشکه افزایش می یابد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید