کد خبر : ۳۱,۱۲۲
۲۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵
انتخاب شهردار مهم‌ترین اولویت منتخبان شورا شهر خارگ باشد
خارگ نیوز: انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در خارگ به پایان رسید، و اهالی صبور این جزیره همچون دیگر شهرها منتخبان خود را برگزیدند و اکنون به عنوان نخستین مطالبه خود انتظار دارند، اعضای شورای ششم از روزهای اولیه آغاز بکار، عمل به وعده و وعیدهای خود را با انتخاب شهردار جدید شروع کنند.
به گزارش خارگ نیوز، امروزه مدیریت شهری با تشکیلات وسیع در جهان تحول چشمگیری یافته و شهرها به نوعی توسط مدیران شهری مدیریت می‌شوند تا بتوانند رفاه و آسایش هر چه بیشتر شهروندان خود را فراهم کنند که در این راستا شوراهای شهر به عنوان مهم‌ترین عامل اداره هر شهر، می‌توانند تضمین کننده منافع شهروندان باشند و نقشی مهم در بهبود عملکرد شهری بازی کنند.
 
از مهم‌ترین وظایف شوراها انتخاب شهردار برای مدت چهار سال، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌ها در حوزه شهری و روستایی، نظارت بر حسن اجرای  طرح‌های مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسئولان اجرایی، نهادها و سازمان‌ها و برنامه‌ریزی در زمینه مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی است.

 

درحالی که به شروع کار دور ششم شورای اسلامی جزیره خارگ نزدیک می‌شویم ، مردم جزیره انتخاب شهردار را از اولویت‌های اول خود عنوان کردند و اظهارداشتند: اکنون که مهم‌ترین آزمون و چالش پیش روی شورای ششم، انتخاب شهردار است باید تمامی جوانب را در این امر مهم به دقت درنظر بگیرند.
 
انتخابات دیگر تمام شده است و مهم است که راه یافتگان به شورای ششم با عملکرد چهار ساله خود به مردم ثابت کنند در پایان کار خود همان نمایندگانی هستند که شهروندان از آنها انتظار دارند و عملکردی مناسب و مطلوب از خود برجای بگذارند.
 
آنچه که بیش از همه با شروع دوره جدید شوراها  به جرات می توان گفت اهمیت دارد، انتخاب شهردار است.
 
در قانون شورا و آیین نامه‌های مربوط، مراحل و ویژگی های شهردار به تفصیل آمده‌است و منتخبان شورا مکلف هستند بلافاصله با شروع بکار، فردی ذی صلاح و شایسته را به سمت شهردار انتخاب کنند
 
 
شورا در انتخاب شهردار باید تمامی شاخصه و ملاک‌های لازم را برای مدیریت شهرداری در نظر بگیرد و از این فرصت طلایی برای توسعه و آبادانی خارگ با تعامل و همکاری یکدیگر نهایت بهره را که موجب رضایتمندی مردم می‌شود، ببرند.
 
مهم ترین تصمیمی که شورا قرار است در شروع بکار دور جدید بگیرد انتخاب شهردار براساس ملاک و شاخصه های تعیین شده است.
 
امیدواریم منتخبان مردم به دور از گرایشات سیاسی و قومی با انتخاب فردی اصلح و توانمند به انتظارات و مطالبه های شهروندان این جزیره مهم و راهبردی عمل کنند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید