کد خبر : ۲,۸۰۱
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۲۳:۵۰
جزئیات واجدین شرایط رأی در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر
خارگ نیوز:‌مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسمات کشوری استانداری بوشهر گفت: تعداد واجدین شرایط اخذ رای در استان بوشهر، ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر است.
به گزارش خارگ نیوز؛ خسرو دهقانی امروز در جمع خبرنگاران تعداد واجدین شرایط اخذ رای در استان بوشهر را ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۴۲۰ هزار و ۳۶۳ نفر معادل ۵۴ درصد مرد و ۳۶۲ هزار و ۹۷۰ نفر معادل ۴۶ درصد زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم تعداد واجدین شرایط، ۲۹۴ هزار و ۲۷۳ هزار نفر هستند که شامل ۲۰۳ هزار و ۲۲۷ نفر در شهرستان بوشهر، ۶۷ هزار و ۹۳۲ نفر در شهرستان گناوه و ۲۳ هزار و ۱۱۴ نفر در شهرستان دیلم هستند.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسمات کشوری استانداری بوشهر گفت: تعداد واجدین شرایط رای در شهرستان دشتستان بیش از ۱۶۹ هزار و ۳۲۲ نفر است.

وی اضافه کرد: واجدین شرایط حوزه دشتی و تنگستان نیز ۱۰۷ هزار و ۸۷۱ نفر هستند که شامل ۵۷ هزار و ۲۵۵ نفر در دشتی و ۵۰ هزار و ۶۱۶ نفر در شهرستان تنگستان هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: واجدین شرایط حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز ۲۱۱ هزار و ۸۶۷ نفر هستند که شامل ۷۵ هزار و ۵۱۷ نفر در شهرستان کنگان، ۳۸ هزار و ۸۳۵ نفر شهرستان دیر، ۴۴ هزار و ۸۴۱ نفر شهرستان جم و ۵۲ هزار و ۶۷۴ نفر در شهرستان عسلویه هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۶۹ درصد واجدین شرایط مربوط به شهرستان بوشهر، ۲۳ درصد مربوط به شهرستان گناوه و ۸ درصد نیز مربوط به شهرستان دیلم است.

دهقانی بیان کرد: در حوزه دشتی و تنگستان نیز ۵۳ درصد واجدین شرایط مربوط به شهرستان دشتی و ۴۷ درصد مربوط به شهرستان تنگستان است.

وی ابراز داشت: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز ۳۵درصد واجدین شرایط مربوط به شهرستان کنگان، ۱۹ درصد مربوط به شهرستان دیر، ۲۱ درصد مربوط به شهرستان جم و ۲۵ درصد مربوط به شهرستان عسلویه هستند.

دهقانی یادآور شد: تعداد واجدین شرایط رای اولی استان نیز ۳۷ هزار و ۶۵۹ نفر هستند که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۲۹۰ نفر مرد و ۱۸ هزار و ۳۶۹ نفر زن هستند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید