کد خبر : ۲۷,۶۴۰
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۲۰
۵ هزار سرباز بوشهری به سلاح مهارت مجهز شدند
خارگ نیوز: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: پارسال ۵ هزار سرباز استان، ۱۳۴ حرفه آموزشی را فراگرفتند.
به گزارش خارگ نیوز، عبدالمجید دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست با مدیر منابع انسانی سرباز سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: پارسال پنج هزار سرباز با حضور در ۴۷۵ دوره آموزشی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در ۱۳۴ حرفه آموختند.
 
او افزود: امسال هم برای آموزش ۶ هزار سرباز وظیفه با همکاری قرارگاه مهارت برنامه ریزی شده است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سربازان مهارت آموخته پس از فراغت از سربازی در همان مهارت فراگرفته جذب بازار کار می‌شوند، ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در یگان‌های نظامی به دو صورت مهارت در کارگاه آموزشی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی ارائه می‌شود و سربازان در هر دو حالت مهارت‌های فنی را به صورت کامل فرا می‌گیرند.
 
دراهکی عنوان کرد: هرچند اجرای این طرح جامع مهارت‌آموزی سه ساله است اما برنامه داریم که تا پایان سال آینده تمام سربازان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.
 
مدیر منابع انسانی سرباز سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر هم از تجهیز بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی و مهارتی برای سربازان در این نهاد خبر داد و افزود:آموزش مهارت‌ها بستر مناسبی برای سربازان برای ورود به بازار کار پس از اتمام خدمت سربازی را فراهم می‌سازد.
 
سرهنگ اکبر مهیمنی مطلق بیان کرد: جامعه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق دهیم که در این صورت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری خواهیم بود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید