کد خبر : ۲۷,۵۸۷
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۱۹:۴۴
انسولین در سرنگ کمیابی/معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: کمیاب است؛ نایاب نیست!
خارگ نیوز: اگرچه کمبود انواع دارو در این شرایط دور از انتظار نیست اما شاید بعد از کمبود داروهای کرونا این بار کمبود انسولین قلمی برای بیماران دیابتی که آسیب پذیرترین افراد در برابر کووید ۱۹ هستند اهمیت ویژه ای داشته باشد.
 اگر تا پیش از این بیماران دیابتی استان بوشهر با کمبود انسولین مواجه بودند، حالا با نایاب شدن آن دست به گریبان هستند.
 
به گزارش خارگ نیوز؛ اگرچه کمبود انواع دارو در این شرایط دور از انتظار نیست اما شاید بعد از کمبود داروهای کرونا این بار کمبود انسولین قلمی برای بیماران دیابتی که آسیب پذیرترین افراد در برابر کووید ۱۹ هستند اهمیت ویژه ای داشته باشد.
 
از یک طرف وزارت بهداشت می‌گوید که اختصاص ارز برای تامین انسولین به تأخیر افتاده اما کارشناسان معتقدند مشکل اختصاص ارز نیست، بلکه اختلاف بر سر قیمت داروست.
 
یک داروخانه دار با اشاره به اینکه کمیاب شدن انسولین گریبان بیماران دیابتی را گرفته، می گوید: با وجود تقاضای مداوم، انسولین قلمی به داروخانه های خصوصی نمی رسد و اولویت با داروخانه دولتی 22 بهمن بوشهر است، اما از هفته گذشته این داروخانه دولتی هم انسولین ندارد.
 
بیماران دیابتی می گویند: در روزهای سیاه کرونایی، برای تهیه انسولین مورد نیاز باید از منزل خارج شویم که خطرآفرین است، اما انسولین حتی در داورخانه دولتی 22 بهمن بوشهر هم پیدا نمی شود.
 
کمیاب است؛ نایاب نیست!
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معتقد است: وضع تهیه و توزیع انسولین در استان نسبت به یکی دو ماه گذشته بهتر شده است.
 
یحیی رضایی با بیان اینکه ممکن است برخی روزها کمبود به وجود بیاید اما نایاب شدن دارو نداریم، ادامه می دهد: به محض کمبود نوعی از انسولین موضوع گزارش می شود و مجددا جایگزین می شود. البته انسولین «لانتوس» به حد کافی موجود است، اما انسولین قلمی که وارداتی است کمبود داریم.
 
سامانه وزارت بهداشت پاسخگو نیست
 
این گفته ها در حالی است که وقتی با سامانه اطلاع رسانی 190 وزارت بهداشت تماس می گیریم، وقتی گزینه شماره 3 درباره کمبود دارو را می زنیم، اپراتور درخواست اعلام شکایت درباره عدم رعایت محدودیت های کرونایی را دارد! و عملا پیگیری ها بی نتیجه است.
کلیدواژه ها: انسولین استان بوشهر بوشهر 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید