کد خبر : ۲۶,۱۳۲
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۰۳
ماجرای امیر دهباشی و استانداری بوشهر چیست؟
خارگ نیوز: در پی انتشار خبری درخصوص دستگیری یک فعال مجازی با شکایت استانداری بوشهر، روابط عمومی استانداری توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش خارگ نیوز، در پی انتشار خبری درخصوص دستگیری و بازداشت یک فعال فضای مجازی به نام امیر دهباشی با شکایت استانداری بوشهر، روابط عمومی استانداری توضیحاتی داده که در زیر آمده است:
 
۱- فردی که برای اجرای حکم قطعی محکومیت پس از طی مراحل مختلف رسیدگی قضائی، دستگیر شده و به دروغ به عنوان خبرنگار معرفی شده، صاحب یا فعال در هیچ نشریه و رسانه دارای مجوز نیست.
 
۲- نامبرده خبرنگار هیچ رسانه‌ای نبوده و فاقد هرگونه مجوز و حتی شرایط حداقلی مورد نیاز در این عرصه است.
 
۳- حکم محکومیت که پس از طی فرایند رسیدگی، در چارچوب موازین قانونی صادر شده است، مطلقاً مربوط به مطالبه‌گری، نقد و فعالیت رسانه‌ای نیست.
 
۴- نامبرده مکرراً از فضای مجازی برای توهین، تهمت و افترا بهره گرفته و علی‌رغم صبر و تحمل چندین ماهه و تذکر به نامبرده برای پرهیز از توهین و افترا به مسئولان استان بوشهر، بر انجام اقدامات ضد رسانه‌ای، غیر اخلاقی و تضییع حقوق افراد مختلف اصرار ورزیده است.
 
۵- جامعه رسانه‌ای استان بوشهر، با شناخت از افراد و ابعاد موضوع، در جریان است که حکم صادره، به معنای برخورد با منتقد و انسداد باب نقد و انتقاد و مخالفت با بیان مشکلات توسط رسانه‌ها و افراد مختلف نیست، بلکه نتیجه ایراد اتهامات دروغین پی در پی به افراد مختلف است که به طور کلی با فرهنگ اصحاب رسانه و رسالت نقادانه در تضاد است.
 
در این توضیحات آمده است: استانداری بوشهر همواره سپاسگزار تلاش اصحاب رسانه بوده و در سالیان اخیر، همواره از طرح دغدغه‌ها و انتقادات حمایت کرده است و در طول هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید، از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده و حتی در مواردی که حق شکایت برای دستگاه‌های اجرایی محفوظ بوده از این حق مسلم هم چشم‌پوشی کرده و توصیه به تحمل کرده است و مستمراً از اهتمام دولت خدمتگزار به بسط و توسعه آزادی‌های رسانه‌ای حمایت کرده و می‌کند.
 
جامعه رسانه‌ای استان بوشهر، همواره با انتقادات سازنده، زبان گویای مردم هستند و مسئولان استان نیز با دقت نسبت به انتقادات سازنده و موثر، استقبال کرده و اعتقاد داریم که با وجود رسانه‌های باکیفیت و خبرنگاران با وجدان، استان بوشهر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید