کد خبر : ۲۵,۷۲۱
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ۱۶:۲۰
فرماندار بوشهر از حل مشکلات درمانی مردم خارگ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 حسن ابراهیمی شامگاه یکشنبه در دیدار با مسئولان جزیره خارگ اظهار کرد: بنده به لحاظ اهمیت این جزیره برای سومین بار در 3 ماه اخیر در خارگ حضور یافته‌ام چراکه این جزیره مرکز ثقل حیات اقتصادی کشور است و از اولین حضورمان سعی کردیم نگاهی مثبت به خارگ داشته باشیم و بر همین اساس مشکلات این جزیره مطرح و اولویت‌بندی شده و در پی آن جلسات متعددی با مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه ما همواره سعی کردیم فضای خارگ را به استان بوشهر نزدیک کنیم، افزود: در سایه وحدت و همدلی باید به مسیری رسید که خروجی آن حل مشکلات این جزیره باشد و انتظارات مردم خارگ نیز به حق است و باید این جزیره مثل سایر بخش‌های استان دیده شود.
 
فرماندار بوشهر تصریح کرد: بر همین اساس بودجه‌ای را به خارگ اختصاص دادیم و برخی اعتبارات نیز در استان و کشور مورد پیگیری قرار گرفت که مثلاً دو و نیم میلیارد تومان از شیلات برای اصلاح اسکله صیادی خارگ وصول شد و مشکل ایاب و ذهاب این جزیره نیز توسط بخش خصوصی در حال رفع شدن است که در هفته دولت، با استاندار بوشهر به خارگ خواهیم آمد و آن را افتتاح و دیگر پروژه‌ها را کلنگ‌زنی خواهیم کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: سعی شد شناورهایی هم برای مسیر بوشهر و هم برای مسیر گناوه تهیه شود و تلاش ما برای حفظ و استمرار حضور شناورها در این مسیر و حضور کشتی‌هایی با سرعت بالا است که برای نخستین بار است که اتفاق می‌افتد و باید از این طریق امنیت ویژه‌ای را برای مردم‌ ایجاد کرد و در این زمینه انصافاً امام جمعه خارگ تلاش ویژه‌ای داشتند.
 
ابراهیمی با اشاره به مشکلات درمانی خارگ عنوان کرد: در خصوص بهداشت و درمان این جزیره نیز کارهایی صورت گرفته است و با وزیر بهداشت و درمان نیز رایزنی‌هایی انجام شده و مردم ان‌شاالله به زودی از بیمارستان نفت بهره خواهند برد و امیدواریم با بهره‌گیری از پزشکان متخصص، تردد به خارج از جزیره برای درمان کاهش یابد.
 
وی با اشاره به دیگر مشکلات خارگ در سفرهای گذشته بیان کرد: اداره آبفا باید در این جزیره برای حل مشکلات مردم استقرار یابد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید