کد خبر : ۲۵,۶۷۷
۲۰ مهر ۱۳۹۳ ۱۵:۴۰
مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ، از کسب گواهینامه استاندارد کیفیت پسماند به عنوان دومین شهر کشور در این فناوری خبر داد.
مجید ستایشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار کرد: با توجه به فضای محدود جزیره خارگ و تعدد شرکت‌های مستقر در آن به ویژه شرکت‌های صنعتی، مدیریت پسماندهای تولیدی، امری ضروری محسوب می‌شود.
 
وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که مدیریت پسماندهای صنعتی و شهری در خارگ را دارای اهمیت جلوه داده است، اکوسیستم دریایی و مرجانی خارگ و لزوم توجه به گونه‌های نادر دریایی و جانوری آن و جلوگیری از انتشار پسماندها به این مناطق است.
 
مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ خاطرنشان کرد: بر همین اساس واحد بازیافت پسماندهای شهری این مدیریت در سال‌های گذشته راه‌اندازی شد که با تلاش و کوشش مضاعف و دستیابی به فناوری تولید کود کومپوست موفق شد گواهینامه استاندارد کیفیت کشوری را برای محصول کود کمپوست درجه دو، پس از کلانشهر مشهد به عنوان دومین شهر دارای این فناوری به دست آورد.
 
وی عنوان کرد: در کشور تنها سه شهر مشهد، جزیره خارگ و اصفهان موفق به کسب این گواهینامه شده‌اند که در این بین جزیره خارگ در رتبه دوم قرار دارد و این جای تقدیر دارد و انگیزه ما برای بهبود شرایط و کسب رتبه نخست را افزایش می‌دهد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید