کد خبر : ۲۵,۳۹۹
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۳:۳۲
رئیس شورای شهر خارگ در پاسخ به اعتراض مردم نسبت به فراهم نبودن شناور مسافربری، یکی از علل آن را تعلل سازمان بنادر و دریانوردی استان در خرید شناور، با وجود واریز هزینه آن توسط شرکت نفت عنوان کرد.
 حسین داربویی ظهر امروز در جمع مردم خارگ در مسجد امیرالمومنین (ع)، در پاسخ به اعتراض آن‌ها مبنی بر فراهم کردن شناور مسافربری مناسب و بروز مشکلات عدیده، یکی از مشکلات اصلی را تعلل سازمان بنادر و دریانوردی استان در خرید شناور مسافربری عنوان کرد و گفت: 5 میلیارد تومان از هزینه این کشتی توسط نفت، 9 ماه پیش به حساب اداره بنادر و دریانوردی استان واریز شده و مبلغی را خود این سازمان باید بگذارد و 5 میلیارد دیگر نیز نفت پس از حضور این شناور در خلیج فارس به حساب اداره آن‌ها واریز خواهد کرد، اما آن‌ها تا کنون در انجام این کار تعلل کرده‌اند.
 
وی اضافه کرد: زمانی جنگ و مشکلاتی بود و پس از آن مردم تا امروز صبر کردند، یک روز مجوز نبود، روزی عدم بودجه، روزی هم تحریم‌ها سایه افکنده بود و یک بار هم می‌گفتند شورای اقتصاد روی این مسئله دست گذاشته و هربار مسئله‌ای را مطرح کردند، اما امروز همه چیز فراهم است، پول هم واریز و مجوزات لازم نیز صادر شده اما باز اداره بنادر و دریانوردی در انجام این کار تعلل می‌کند و این‌ها شبهاتی را در ذهن مردم مطرح کرده است.
 
رئیس شورای شهر خارگ بیان داشت: همه بیان می‌کنند که خارگ پایانه اصلی و بین‌المللی صادرات نفت ایران است، محل اصلی ارزآوری کشور است و منطقه‌ای استراتژیک است، اما تا صحبت از مشکلات این جزیره به میان می‌آید، دیگر گوش‌ها نمی‌شوند و کسی آن را بیان نمی‌کند.
 
این مسئول تصریح کرد: رئیس جمهور و مسئولان آمدند، مشکلات را دیدند و در سال 86 مصوب کردند که 10 میلیارد تومان استانداری، 10 میلیارد تومان شرکت نفت و 10 میلیارد تومان سازمان بنادر و دریانوردی استان برای خرید شناورهای مسافربری و حل مشکلات ایاب و ذهاب مردم خارگ اختصاص دهند و همه زیر آن را امضا کردند، که در آن سال‌ها می‌شد با 30 میلیارد تومان چندین شناور خرید، اما متاسفانه اینقدر تعلل کردند تا تورم و نرخ ارز چندین برابر شد و امروز هم با وجود پرداخت هزینه‌ها، باز پس از 9 ماه تعلل کرده‌اند.
 
داربوی خاطرنشان کرد: ما بیش از 200 جلسه با حضور امام جمعه و بخشدار با مسئولان استان و دیگر مسئولان برگزار کردیم اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم، در هفته گذشته نیز جلسه‌ای با معاون عمرانی استاندار جناب رستمی با حضور مدیران کل مربوطه در این زمینه برگزار کردیم.
 
وی اضافه کرد: بارها با مسئولان اداره بنادر جلسه گذاشتیم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است و چگونه است که اداره بنادر با این عظمت، پس از 9 ماه نتوانسته کشتی را خریداری کند، در حالی که نفت پول آن را واریز کرده، مشخصات کشتی را داده و آدرس آن را نیز اعلام کرده، اما یک شرکت خصوصی به راحتی و در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام می‌دهد و حال پس از گذشت این مدت شرکت نفت گفته است چون پس از 9 ماه اداره بنادر هیچ اقدامی صورت نداده، طبق قانون دیوان محاسبات، این پول باید بازگشت داده شود به حساب شرکت نفت و آن‌ها هم حق دارند بدانند این پول کجا رفته و چرا هزینه نشده است.
 
رئیس شورای شهر خارگ عنوان کرد: همه به مشکلات ایاب و ذهاب خارگ واقف هستند و بارها گفته‌ایم که در این مسیر دانشجویان و انسان‌هایی از بین رفته‌اند، زن و بچه مردم روزها پشت آب سرگردان مانده‌اند و هر بار قایق‌های باری تردد می‌کنند مردم با آن ها زجر می‌کشند و می‌آیند، اما باز اقدامی صورت نمی‌گیرد.
 
لازم به ذکر است که در ایام نوروز نیز خرابی همزمان شناورهای خارگ و عدم تردد آن‌ها برای چندین روز پیاپی، مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به بار آورده بود و اعتراضات فراوانی را به همراه داشت و مسئولان وعده حل این مشکلات را داده بودند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید