کد خبر : ۲۵,۳۹۸
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۳:۳۱
در پی خرابی و عدم تردد شناورهای مسافربری خارگ، شناور جدید خارگ ـ گناوه، با دستور بخشدار ویژه این جزیره در مسیر قرار گرفت.
بخشدار ویژه خارگ ظهر امروز در جمع مردم خارگ در مسجد امیرالمومنین (ع) این جزیره، در پاسخ به اعتراض آن‌ها مبنی بر خرابی همزمان کشتی‌های مسافربری و عدم تردد آن‌ها و بروز مشکلات عدیده اظهار کرد: در سال گذشته نیز ما درگیر مسئله ایاب و ذهاب مردم خارگ در سطح استان بودیم و حتی این مسئله موجب تغییراتی در سطح استان نیز شد، اما متاسفانه اقدامی که در خور شأن مردم مقاوم خارگ باشد صورت نگرفت.
 
علی قاسمی خاطرنشان کرد: مسئولان همه پیگیر این مسئله هستند و سعی ما نیز حل این موضوع با تعامل بوده، اما متاسفانه مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی استان تعامل لازم را با خارگ ندارد و با وجود رایزنی‌هایی که از طریق استاندار با ایشان انجام شد، همکاری لازم را برای صدور مجوز تردد شناور مسافربری جدید خارگ گناوه که فاقد پروانه تردد است انجام ندادند.
 
وی تصریح کرد: امروز رئیس شورا و اعضای شورای شهر، خود در بین مردم حضور داشتند و مشکلات را از نزدیک دیدند و به ما انعکاس دادند و ما نیز سریعاً جلسه‌ای را با حضور اعضای شورای تامین خارگ برگزار کردیم و همه اعضا و در راس آن‌ها خود بنده مسئولیت تردد این شناور و هرگونه پیشامد ناشی از آن را، برای حل مشکلات مردم به عهده گرفتیم.
 
بخشدار ویژه خارگ با بیان اینکه ما از انجام هر اقدامی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد، افزود: گاهاً همراه با امام جمعه که شاید وظیفه‌شان نبوده و نماینده ولی‌فقیه هستند و جایگاه رفیعی دارند، ساعت‌ها در تهران، در دفتر مسئولان منتظر مانده‌ایم تا وقت ملاقات به ما بدهند و این مشکلات را برطرف کنیم.
 
وی اذعان کرد: مسئولان استان نیز پیگیر مشکلات مردم خارگ هستند و حتی در سفر معاون ریاست جمهوری، استاندار حل مشکل سند مالکیت اراضی بومی خارگ را از ایشان خواستار شده بودند و علاوه بر این، ایشان دستور داده‌اند تا امروز معاون عمرانی ایشان به همراه مدیرکل اداره بنادر استان، برای حل مشکل خرید شناور مسافربری خارگ به تهران سفر کنند و هرچند شاید کمی زمان‌بر باشد، اما ان‌شاءالله مشکلات برطرف خواهد شد و یقین بدانید ما زبان گویای مردم هستیم و درخواست مردم را به مسئولان استان انعکاس خواهیم داد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید