کد خبر : ۲۵,۳۹۴
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۳:۱۲
مسئول ستاد اعتکاف جزیره خارگ از حضور بیش از 150 معتکف در جزیره خارگ خبر داد.
 جعفر حسن‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتکاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه‌ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود؛ انسان به دنبال سعادت و کمال است و این مراسم کارگاه انسان‌سازی است.
 
وی افزود: در این مراسم معنوی که از امروز همزمان با میلاد با سعادت امام علی (ع) در دو مسجد امیرالمومنین (ع) و مسجد ولیعصر (عج) خارگ برگزار می‌شود، بیش از 150 زن و مرد حضور دارند.
 
مسئول ستاد اعتکاف جزیره خارگ خاطرنشان کرد: در این مراسم که سه روز به طول می‌انجامد، روحانیونی از شهر قم به این جزیره اعزام شده‌اند تا در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی و دینی و اثربخشی بیشتر این مراسم بکوشند.
 
وی عنوان کرد: در این دوره برنامه‌های دینی با حضور مربیان قرآنی، مسابقات فرهنگی و دینی با عناوین مختلف، مراسم قرآن‌خوانی و تفسیر قرآن، کلاس‌های تجوید قرآن و احکام شرعی، برگزاری ادعیه‌ مختص ماه رجب و مراسم اعتکاف، زیارت عاشورا و برنامه‌های دیگر اجرا می‌شود.
 
مسئول ستاد برگزاری مراسم اعتکاف در خارگ عنوان داشت: اغلب شرکت‌کنندگان در این مراسم از گروه نوجوان و جوان هستند و این نشان‌دهنده فطرت پاکی است که در این قشر وجود دارد و نیازمند این است که مسئولان توجه بیشتری به ترویج برنامه‌های دینی و فرهنگی در سطح نوجوانان و جوانان داشته باشند.
 
آیین معنوی اعتکاف همه ساله در ایام‌البیض از 13 تا 15 رجب در مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید