کد خبر : ۲۵,۳۷۷
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۳:۰۳
رئیس آموزش و پرورش خارگ، از عدم بستر مناسب برای توسعه کتابخوانی در مدارس خارگ خبر داد.
سیدمهدی کازرونی سنگی صبح امروز در دیدار با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: در دهه دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری تاکیدی ویژه بر شبیخون فرهنگی داشتند و این مسئله را بارها مطرح کردند تا مسئولان ما بیدار شوند، اما متاسفانه چنان که باید و شاید به آن توجه نشد و وقتی تغییر ظاهری جوانان خود را دیدیم، تا حدودی متوجه این امر شدیم.
 
وی افزود: امروز ما شاهد هستیم که فرهنگ غرب در شهرها و خانه‌های ما تا حدود زیادی رسوخ پیدا کرده است و اگر به بیانات مقام معظم رهبری که با بیداری خود، همیشه تحلیل‌ها و توجهی ویژه به این مسائل دارند، گوش فرا دهیم، قطعاً موفق خواهیم بود.
 
رئیس آموزش و پرورش خارگ عنوان کرد: در حوزه آموزش و پرورش، ما متاسفانه بستر مناسبی برای کتابخوانی نداریم و بیشتر خانواده‌ها نمره محور شده‌اند، در حالی که باید آن‌ها را به سمت کتابخوانی سوق دهیم.
 
وی با اشاره به مشکلات جوانان خارگ خاطرنشان کرد: جوانان در این جزیره محدودیت‌های بسیاری دارند و به همین جهت، نیازمند توسعه زیرساخت‌ها در بحث فرهنگی هستیم و باید به‌صورت ویژه‌تری دنبال شود.
 
کازرونی سنگی عنوان کرد: کتابخانه بهترین و ساکت‌ترین محل برای مطالعه جوانان و دانش‌آموزان است، اما این فضای مناسب در خارگ بسیار کم و محدود است و زیرساخت‌ها باید توسعه پیدا کند.
 
وی با اشاره به نقش ایستگاه‌های مطالعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی تصریح کرد: ایستگاه‌های مطالعه با تعداد اندک خود بسیار کمرنگ جلوه می‌کند و نیاز است تا با افزایش این ایستگاه‌ها، وجود کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را پررنگ‌تر کنیم.
 
رئیس آموزش و پرورش خارگ بیان داشت: کتابخانه‌ها باید به مدارس کشیده شوند، چراکه افراد از آنجا رشد می‌کنند و بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی است و ما نیز تمام توان خود را در این راستا انجام خواهیم داد و در سال‌های اخیر ما شاهد کسب رتبه‌های برتر توسط دانش‌آموزان خارگ بوده‌ایم که نشان از رشد فرهنگی این جزیره دارد و مسئولان نیز همیشه آماده همکاری بوده‌اند و باید در این زمینه از تلاش‌های امام جمعه و مدیر روابط عمومی عملیات عمومی خارگ که همواره در این زمینه ما را همیاری کرده‌اند، تقدیر کنیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید