کد خبر : ۲۵,۳۷۶
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۳:۰۲
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خارگ گفت: مصوبه 1.5 میلیارد تومانی کتابخانه خارگ باید پیگیری شود.
سید محمد اسدی‌زاده ظهر امروز در نشست فرهنگی با حضور مسئولان جزیره خارگ اظهار داشت: در زمینه برنامه‌های فرهنگی جزیره خارگ باید تشکری ویژه داشته باشیم از مدیر کتابخانه‌های عمومی خارگ که در سال گذشته مقام‌های بسیاری را در زمینه استانی و کشوری کسب کردند و همچنین مسئول کتابخانه امام حسین (ع) که تمامی کمبودهای فرهنگی جزیره به ویژه در حوزه شهری را جبران کرده و بار فرهنگی آن را به دوش کشیده‌اند.
 
وی افزود: در این زمینه نباید از همکاری ارگان‌های نفتی غافل بود و تلاش آنان نیز جای تقدیر دارد و البته این وظیفه خود ما نیز هست که در زمینه فرهنگ بیشتر تلاش کنیم و گام‌های موثرتری برداریم.
 
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خارگ عنوان کرد: در خصوص کتابخانه عمومی، یک مصوبه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان از مصوبات دور سوم سفرهای دولت قبل باقیمانده است که نیاز هست این مسئله پیگیری شود.
 
وی افزود: در خصوص ایجاد ایستگاه‌های مطالعه که در مصوبات جلسات گذشته جزیره نیز به تصویب رسید، تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و نیاز است که در این زمینه نیز اقدام شود و در زمینه پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها، امیدواریم این قانون مورد بازنگری قرار بگیرد تا بیشترین سود به خود شهر بازگردد.
 
شکرالله پری‌غنچه مسئول کتابخانه‌های عمومی خارگ نیز با اشاره به عملکرد سال گذشته این نهاد، اظهار کرد: خرید لوازم مورد نیاز کتابخانه، نصب دوربین‌های مدار بسته، ایجاد سامانه پیامکی، مسابقات متنوع، جذب سه هزار جلد کتاب و جذب کامل نیم درصد سهم شهرداری، از مهم‌ترین کارهای صورت گرفته این نهاد در سال گذشته بوده است.
 
وی با اشاره به مقام‌های کسب شده این نهاد در سال گذشته اضافه کرد: کتابخانه شهید مهدوی خارگ بیش از 1320 عضو دارد که با این تعداد، در سال گذشته بیشترین نرخ امانت‌دهی کتاب را در سطح استان با اختلافی فاحش در قیاس با سایر کتابخانه‌ها داشته است و علاوه بر رتبه‌های برتر این کتابخانه در سطح استان و کشور، کتابخانه امام حسین (ع) نیز در سال گذشته دوبار در سطح استانی حائز رتبه‌های برتر شد که این مسئله جای تقدیر دارد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید