کد خبر : ۲۵,۳۷۴
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۳:۰۱
رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی خارگ گفت: مصوبه ایجاد اسکله 2 هزار تنی بانکرینگ خارگ با توجه به اهمیت سوخت‌رسانی به این جزیره باید زودتر اجرایی شود.
صدرالله عوض‌پور صبح امروز در دیدار با نماینده مردم بوشهر و خارگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در سال‌جاری حدود 4 میلیون لیتر بنزین، 4 میلیون لیتر سوخت جت و هواپیما و در حدود 100 میلیون لیتر فرآورده‌های دیگر وارد کرده‌ایم که در مورد سوم از طریق اسکله پایانه‌های نفتی خارگ وارد شده است و ما مشکل اساسی نداشته‌ایم اما در خصوص واردات بنزین و سوخت جت، نیازمند یک جایگاه اختصاصی و ایمن هستیم.
 
عوض پور خاطر نشان کرد: اگر سوخت جزیره خارگ برای یک روز فراهم نباشد، مشکلات عدیده‌ای در پرواز هواپیماها و بالگردها خواهیم داشت و باید در زمینه ایجاد این اسکله اختصاصی تمهیداتی اندیشیده شود.
 
وی اضافه کرد: ظرفیت مخازن ما 50 میلیون لیتر است و نگرانی از این بابت دیده نمی‌شود و تنها نگرانی ما از جهت سوخت‌رسانی است که در حال حاضر از طریق بارج به جزیره آورده می‌شود که بسیار خطرناک است و ایجاد اسکله 2 هزار تنی بانکرینگ ما طبق مصوبات باید هرچه زودتر ساخته شود.
 
رئیس پایانه‌های نفتی منطقه خارگ نیز گفت: مهم‌ترین صنعت کشور، صنعت نفت است که این امر موجب شده تا اقتصاد جهانی به خارگ پیوند بخورد.
 
عباس اسدروز افزود: پس از غذا، سوخت به عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازمندی‌های جزیره خارگ در مواقع حیاتی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: نگاه ما در کنار انجام وظایف ذاتی خود، نگاهی جامع و کامل است که در راستای محرومیت‌زدایی گام بر می‌داریم و با توجه به اینکه این جزیره آینه تمام‌نمای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و از همه نقاط کشور در این جزیره برای کار در صنعت و دفاع از حریم کشور حضور یافته‌اند، باید نگاه ما نیز به این جزیره نگاهی ملی باشد.
 
رئیس پایانه‌های نفتی منطقه خارگ عنوان کرد: هزینه‌کردهای ما باید در راستا و چهارچوب قانون صورت گیرد و ما نیز تابع همین امر هستیم و در راستا و چهارچوب قوانین وضع شده گام خواهیم برداشت.
 
رئیس فلات قاره منطقه خارگ نیز در این نشست اظهار کرد: خدماتی که ما ارائه می‌دهیم باید متمرکز شود و در این زمینه بعضاً به ما ایراداتی گرفته می‌شود.
 
محمود ابراهیمی افزود: ما نیز قطعاً استخدام نیروهای بومی را در اولویت قرار خواهیم داد و در زمینه اشتغال‌زایی بومیان همکاری خواهیم کرد اما در این زمینه قوانین و مقرراتی در حدود دو سال است که وضع شده است و ما در این زمینه محدود کرده است و البته باکس‌های ما برای جذب نیرو نیز تکمیل شده است و افراد مورد نیاز در بخش‌های مختلف استخدام شده‌اند.
 
رئیس فلات قاره منطقه خارگ ادامه داد: شرکت فلات قاره خارگ در زمینه کمک به تولید، همکاری تنگاتنگی نیز با شرکت پتروشیمی خارگ برای تولید فرآورده دارد که گازهای سکوهای نفتی خود را برای این امر به آن‌ها انتقال داده‌ایم و این امر رو به توسعه است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید