کد خبر : ۲۵,۳۷۰
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۲:۵۹
شهردار خارگ، به عنوان رئیس ستاد سفرهای نوروزی، از آمادگی این جزیره برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.
احمد بارگاهی صبح امروز در نشست هماهنگی ستاد سفرهای نوروزی اظهار کرد: با وجود اینکه شهرداری عهده‌دار امر گردشگری نبوده است و نیاز حضور میراث فرهنگی به عنوان متولی امر گردشگری در جزیره خارگ دیده می‌شود و باید اجرای اینگونه برنامه‌ها را بر عهده بگیرد، اما این کار به ما محول شد و ما سعی خود را خواهیم کرد تا به نحو مطلوب آن را اجرا کنیم اما نیاز هست تا در سال‌های آتی، میراث فرهنگی در این جزیره فعال شود.
 
وی افزود: باید شرایط به نحوی فراهم شود تا مسافران نوروزی که به این جزیره سفر می‌کنند و همچنین زائران راهیان نور و دیگر گردشگران، با مشکل خاصی مواجه نشوند.
 
شهردار خارگ عنوان کرد: در زمینه اسکان مهمانان نوروزی، در سال‌های گذشته آموزش و پرورش آن را بر عهده داشته است و امسال نیز می‌طلبد کمافی السابق، این مسئله را بر عهده بگیرد و ما نیز همکاری لازم را با آن‌ها خواهیم داشت.
 
وی اشاره کرد: آیين استقبال از مهمانان نوروزی، باید با نصب پلاکاردها و بنرهایی در سطح شهر صورت گیرد و یکی از مسائل مهم این است که بهداشت و درمان باید شرایط مطلوب را فراهم کند و دوستان ما در اداره آبفا در بحث کلرزنی آب شرب، باید بازدیدی از مخازن آب آشامیدنی داشته باشند و این مسئله را با حساسیتی ویژه انجام دهند.
 
شهردار خارگ اذعان کرد: یک وسیله نقلیه عمومی مثل مینی‌بوس باید در سطح شهر گشت‌زنی کند تا در صورت نیاز گردشگران، آن‌ها با مشکل مواجه نشوند و جابجایی آن‌ها را انجام دهد.
 
وی با گلایه از عدم حضور میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: کمبودهای مسافران و گردشگران را اداره میراث فرهنگی باید برطرف کند و در این زمینه نیز نیاز حضور این اداره دیده می‌شود و همچنین تاسیسات مورد استفاده گردشگران باید تعمیر و نوسازی و هرجا نیاز به امکاناتی از قبیل آب شرب و سرویس بهداشتی بود، ایجاد شود.
 
بارگاهی تصریح کرد: پارک‌ها و اماکن عمومی باید سرکشی شوند و اماکن مذهبی همچون تکایا، مساجد و حسینیه‌ها نیز باید به نحو مطلوبی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی باشند و در این خصوص اگر نمایندگی تبلیغات اسلامی در سطح جزیره خارگ فعال است، باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.
 
وی با اشاره به تردد مسافران نوروزی در ایام نوروز اشاره داشت: با توجه به اینکه تردد شناورهای مسافربری در ایام نوروز، روزانه دو برابر شده است، مشکل چندانی در این امر دیده نمی‌شود و امیدواریم با همکاری سایر مسئولان، میزبان خوبی برای مسافران و زائران باشیم.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید