کد خبر : ۲۵,۳۶۳
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۲:۵۴
امام جمعه سوسنگرد گفت: خارگ جزیره‌ای است که از خط مقدم نیز به دشمن نزدیک‌تر است.
 حجت‌‌الاسلام احمد ساری‌‌اصل چهارشنبه شب با حضور در جمع مردم خارگ اظهار کرد: ما همیشه خارگ را به عنوان خط مقدم کشور می‌شناختیم اما امروز که آمدیم و اینجا را از نزدیک دیدیم، به تعبیر امام جمعه این شهر، یافتیم که خارگ رصد، یا همان سنگر کمین دشمن است که از مرز هم جلوتر است و نزدیک‌ترین نقطه به دشمن محسوب می‌شود و این سرزمین پرخیر و برکتی است و جا دارد از مردم مقاوم آن که از این جزیره محافظت کرده‌اند، تشکر کنیم.
 
وی افزود: روز جمهوری اسلامی ایران یکی از ایام‌الله است که مردم این حماسه تاریخی و به یاد ماندنی را در سال 58 رقم زدند و بیش از 98 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند، از طرفی اسلامی بودن را به همراه داشت، یعنی منشأ آن اسلام ناب محمدی بود، بیش از 40 کشور اسلامی داریم اما تنها ایران است که هم جسم و هم روحش اسلامی است.
 
امام جمعه سوسنگرد با بیان اینکه ایران کشوری بیدارکننده است، افزود: از طرف دیگر این نظام بر پایه جمهوریت و مردمی بودن آن شکل گرفت و مردم‌سالاری دینی آن اصیل بود.
 
وی با اشاره به  ایام فاطمیه، با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) به نقل از علمای اهل سنت، گفت: اهداف اهل بیت اهداف قرآن و اهدافی الهی است، اهل بیت و قرآن با هم هستند و از یکدیگر جدانشدنی‌اند و هر دو لازمه محافظت از دین هستند، برخی اهل بیت را گرفتند و قرآن‌هایشان در پنجره‌ها خاک می‌خورد و برخی قرآن را گرفتند و از اهل بیت جدا شدند و هر دو اشکال دارد و باید مدارس قرآنی و دارالقرآن‌ها را به عنوان یکی از کارهای فرهنگی احیاء کرد که بحمدالله این کار در خارگ خوب صورت گرفته است.
 
ساری‌اصل با اشاره به کتاب الغدیر عنوان داشت: علامه امینی این کتاب را که شامل 11 جلد است در بیان مظلومیت و حقانیت اهل بیت از کتب علمای اهل سنت بیان کرده است و این در حالی است که علمای اهل سنت بیش از 10 هزار روایت از صحابه پیامبر (ص) دارند اما از امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) که بیش از 33 سال در کنار پیامبر (ص) زندگی کرده‌اند تنها 500 روایت نقل کرده‌اند.
 
وی اضافه کرد: روزی علامه امینی به دمشق سفر می‌کند و علمای اهل سنت پس از صرف ناهار می‌گویند هر فرد روایتی نقل کند، کسانی که بیش از صدها هزار روایت حفظ بوده‌اند وقتی نوبت به علامه امینی می‌رسد ایشان می‌پرسد آیا این روایت که پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است را قبول دارید یا خیر، همه تایید می‌کنند.
 
امام جمعه سوسنگرد اضافه کرد: باز می‌پرسد نظر شما درباره حضرت فاطمه زهرا (س) چیست؟ همه شروع می‌کنند به تعریف و تمجید ایشان و روایاتی از پیامبر در باب بزرگی ایشان نقل می‌کنند و باز ایشان می‌پرسد آیا حضرت فاطمه (س) امام زمان خود را نشناخته بود؟ همه سکوت می‌کنند و هیچکس پاسخی نمی‌دهد و پس از 15 دقیقه نیمی از افراد حاضر در مجلس می‌روند و سالن خلوت می‌شود و در واقع جوابی برای ایشان نداشته‌اند و می‌بینیم که عده‌ای بی‌دین ایشان را که باردار بوده‌اند به ناحق و ناجوانمردانه مضروب می‌کنند و گناهی نابخشودنی مرتکب می‌شوند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید