کد خبر : ۲۵,۳۶۰
۱۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۲:۵۲
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با حضور در جزیره خارگ، از نمایشگاه راهیان نور خارگ دیدن کرد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، با حضور در مسجد امیرالمومنین (ع)، در جمع مردم خارگ اظهار کرد: ایام فاطمیه برای آموختن و تربیت انسان‌ها، یک روز بزرگ است.
 
وی افزود: خداوند می‌فرماید کسانی که وارد جهنم شدند قلب داشتند اما آن را در مسیر درستی به کار نبردند گوش داشتند اما در این گوش سخن حق و حرف صحیح وارد نمی‌شد چشم داشتند اما با آن حقایق عالم را نمی‌دیدند و از چهارپایان هم کمتر بودند که که این قدرت‌ها را داشتند اما از آن در راه صحیح استفاده نکردند و سخن معصومین نیز پرده غفلت را از روی ما کنار خواهد زد.
 
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به روایتی مبنی بر گشاده‌دستی حضرت زهرا (س) عنوان کرد: سه روز پیاپی یک مسکین، یک یتیم و یک اسیر به در خانه حضرت زهرا (س) آمدند و هر سه شب ایشان و اهل خانه روزه بودند و با آب و نمک افطار می‌کردند و بعد این آیه نازل شد که طعامی را به مسکین، یتیم و اسیر دادند و بخشیدند و این اطعام و بخشایش برای خداوند انجام شد و از این موضوع باید درس اخلاص بگیریم که کار فقط برای رضای خدا باشد و انتظار هیچ تشکر و سپاسی نداشته باشیم و این طعام ارزش مادی نداشت اما بزرگی این کار ارزش معنوی داشت.
 
وی تصریح کرد: امام صادق (ع) در روایتی می‌گوید هر کس لااله الالله را با اخلاص بگوید به بهشت خواهد رفت و اخلاص زمانی است که این کلمه ما را از هر کار منکری باز بدارد صدقه نیز وقتی با اخلاص است که پنهانی باشد، به کسی نگوییم و منتی هم بر سر گیرنده آن نگذاریم و البته توقع تشکر و سپاس نیز نداشته باشیم.
 
مروی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) بنده و عبد خدا بود و در کار خود اخلاص داشت ایشان شب عروسی خود وقتی فقیری به در خانه‌اش می‌آید، لباس خود را که برای شب عروسی‌اش آماده کرده است به فقیر می‌دهد و بزرگی و مقام ایشان در ذهن ما نمی‌گنجد.
 
وی با اشاره به اهمیت نیکی به پدر و مادر خاطرنشان کرد: این عمل در قرآن بسیار سفارش شده است و یکی از اعمالی است که ما را به خداوند نزدیک می‌کند.
 
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: عدم وجود کینه و خشم، یکی دیگر از کارهایی است که همواره بر آن سفارش بسیاری شده است و اگر انسان در حالت کینه و خشم نسبت به مسلمانی دیگر از دنیا برود، خداوند از او غضبناک خواهد بود و به حالت نامسلمانی از دنیا رفته است و البته این خشم مربوط به کفار نمی‌شود و نسبت به آمریکا و صهیونیست و دیگر کفار خشم داشتن طبیعی است.
 
وی همچنین در این سفر از مناطق جنگی، بیمارستان زیرزمینی و نمایشگاه راهیان نور خارگ بازدید کرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید