کد خبر : ۲۵,۲۵۲
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۴۶
عضو شورای شهر خارگ از برپایی نمایشگاه دستاوردهای جزیره خارگ در عرصه‌های مختلف صنعت نفت همزمان با دهه فجر خبر داد.
جمشید شیخ‌زاده ظهر امروز در نشست ستاد دهه فجر خارگ خاطرنشان کرد: دهه فجر در این سال‌ها با نواختن زنگ فجر در مدارس و بوق کشتی‌های شناور، آغاز و بعد از ظهر آن با عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا پیگیری می‌شد.
 
وی افزود: افتتاح نمایشگاه دهه فجر و ارائه غرفه‌هایی ویژه برای در معرض دید عموم قرار دادن دستاوردهای انقلاب چه در صنعت نفت و چه در دیگر صنایع و برپایی غرفه‌های فرهنگی، هنری، علمی و لوازم مورد نیاز مردم از برنامه‌های امسال دهه فجر در خارگ است و البته در کنار برپایی این نمایشگاه هر شب جنگ‌های شادی و برنامه‌های شاد و مفرحی برای مردم برگزار خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، ایستگاه‌های صلواتی، پیاده‌روی‌های خانوادگی، جشنواره کشوری شعر فجر، مراسم نورافشانی و برگزاری ادعیه و محافل انس با قرآن، از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در سال گذشته انجام شد.
 
مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خارگ نیز اظهار کرد: می‌طلبد با توجه به اینکه این جشن‌ها مردمی است و انقلاب نیز توسط این مردم به پیروزی رسیده، مردم را در برگزاری این مراسم دخیل کنیم تا در سال ‌های آتی شاهد آن باشیم که مردم خود برگزارکننده این مراسم باشند.
 
سید محمد اسدی‌زاده خاطرنشان کرد: بهتر است دفترچه این ستاد در ایام دهه فجر با دقت و هماهنگی بیشتری تدوین شود تا در آن هنگام دچار تغییر و تحول نشده و مردم دچار سردرگمی نشوند و برای هماهنگی بیشتر نیز فردی خاص با شماره‌ای اختصاصی در کنار روابط عمومی عملیات عمومی قرار بگیرد تا ادارات به نحو بهتری بتوانند ارتباط برقرار کنند.
 
بی‌بی جان حاتمی، سرپرست بهداشت و درمان جزیره خارگ نیز با بیان برنامه‌های ارائه شده برای این دهه عنوان کرد: ما در این مدت چکاپ علائم حیاتی را بطور رایگان انجام خواهیم داد و یک روز در این دهه را نیز به ویزیت رایگان بیماران اختصاص خواهیم داد و علاوه بر آن آموزش‌های رایگان مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی و برگزاری مسابقات ویژه در مدارس را در دستور کار قرار داده‌ایم همچنین آمبولانس این مرکز نیز روزانه به مدت دو ساعت در اختیار نمایشگاه دهه فجر قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: آموزش نحوه کاشت سبزیجات به کودکان دبستانی و مسابقات و آموزش‌هایی برای بهتر کردن زندگی آپارتمان‌نشینی و جلوگیری از رخوت و افسردگی‌های اجتماعی و برگزاری مسابقه بهترین گلدان در میان خانه‌های آپارتمانی، از جمله برنامه‌های مفرح و آموزشی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید