کد خبر : ۲۵,۲۴۹
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۴۴
بخشدار ویژه خارگ، از اجرای طرح حجاب برتر، به صورت خودجوش در برخی از مدارس خارگ خبر داد.
علی قاسمی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خارگ اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که در زمینه آموزشی صورت می‌گیرد، همانطور که انقلاب ما با قشر تحصیل کرده پیروز شد، تدابیر خوبی نیز  برای شکوفایی دانش نیز صورت گیرد.
 
وی افزود: دغدغه ما ارتقای سطح علمی منطقه است و کسب مقام‌های برتر آموزش و پرورش خارگ در سطح استان، بیانگر تلاش خوب همکاران فرهنگی بوده است.
 
رئیس شورای آموزش و پرورش خارگ عنوان داشت: مشارکت‌های مردمی و حضور اولیاء و مربیان، در راستای پویایی علمی و اشاعه فرهنگ مشارکت نقش تاثیر گذار و بسزایی خواهد داشت و برطرف کردن تمام مشکلات موجود در کوتاه مدت و توسط ارگانی خاص، شاید میسر نباشد و نقش آنان در این زمینه نیز پررنگ خواهد بود.
 
وی افزود: ما در سطح جزیره خارگ و با وجود تعدد شرکت‌های نفتی مستقر در سطح جزیره نباید شاهد مشکلاتی در این خصوص باشیم و اگر هستیم شاید به واسطه کم کاری و عدم پیگیری‌های خود ما بوده است و لذا نیاز برگزاری مداوم و پیوسته این جلسات دیده می‌شود تا نتیجه‌ای بهتر حاصل شود.
 
قاسمی با تشکر از شرکت پایانه‌های نفتی در ساخت مدرسه شهید رزمجو تصریح کرد: امیدواریم مشکلات کوچکی که در این مدرسه باقی مانده است نیز توسط این شرکت برطرف شود.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: برای هوشمند سازی مدارس، تهیه وسایل و ست‌های ورزشی، تعمیرات و دیگر موارد، بسیاری از شرکت‌های موجود در خارگ را ملزم به همکاری با آموزش و پرورش کرده‌ایم و آن ها نیز به حمدالله تعامل خوبی با ما داشته‌اند اما نیاز است که یک برآورد هزینه صورت گیرد و اعتبار لازم در اختیار بخشداری خارگ قرار داده شود.
 
بخشدار ویژه خارگ عنوان داشت: در مورد اینترنت رایگان نیز خواستار این هستیم تا یک مسئول تعیین شود و پیگیر این موضوع باشد و نتیجه آن را به ما اطلاع دهد و پهنای باند لازم نیز در این زمینه تعیین شود.
 
وی با تقدیر از مدیر مدرسه دخترانه کوثر در اجرای حجاب برتر در بین دانش آموزان این مدرسه گفت: این مدرسه به عنوان یک الگوی کامل نه تنها برای  خارگ بلکه برای استان و کشور می‌تواند مطرح باشد.
 
قاسمی اضافه کرد: در بحث ادامه طرح سباح نیز از جانشین رئیس منطقه نفتی خارگ خواهشمندیم  که این موضوع را پیگیری کنند و موضوع تامین آب شرب لازم برای مدارس نیز به شهرداری خارگ محول خواهیم کرد و از زحمات مدیریت بهداشت و درمان خارگ در زمینه کنترل بهداشت مدارس تشکر می‌کنیم و خواستار افزایش این برنامه‌ها در مدارس هستیم.
 
بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: برای وسایل گرمایشی نباید هم اکنون اقدام شود، بلکه نیاز بود در تابستان این موضوع پیگیری شود، همانطور که نیاز هست از هم اکنون برای سرویس و تعمیر وسایل سرمایشی اقدام شود و البته با توجه به قرار گیری برخی از این مدارس مثل دبیرستان سمیه، ما از شرکت نفت خواستاریم تا در زمینه برطرف کردن مشکلات آن اقدام کند و یقیناً سرمایه گذاری در این زمینه موجب پیشرفت دانش در سطح جزیره خارگ خواهد شد.
 
وی اذعان داشت: در سطح جزیره خارگ تنها 62 کلاس درس موجود است و برطرف کردن مشکلات آن‌ها آسان خواهد بود و با توجه به توانمندی این شورا، امید بسیاری به ارتقای سطح علمی خارگ خواهیم داشت و امیدوارم این پیشنهادات و انتقادات محصور به این جلسات نباشد، چرا که زمان آن محدود خواهد بود شاید بیان بسیاری از مشکلات در سقف این جلسات نگنجد و ما خواستاریم تا دوستان آن را همواره از طریق بخشداری و دستگاه‌های مربوطه پیگیری و دنبال کنند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید