کد خبر : ۲۵,۲۴۶
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۴۳
شورای پدافند غیرعامل در خارگ با حضور معاون ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد.
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران پیش از ظهر امروز در شورای پدافند غیر عامل خارگ اظهار کرد: خارگ آخرین حلقه خطوط نفت کشور محسوب می‌شود و نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کند و ایمن‌سازی و پایداری در ارسال نفت، از ماموریت‌های مهم این شرکت است.
 
سید پیروز موسوی افزود: نفت همیشه به عنوان فرصتی برای شکوفایی اقتصادی کشور مطرح بوده است و  بسیج و هماهنگی ظرفیت‌های ملی به عنوان یک اصل اساسی در کشور مطرح بوده است و باید اذعان داشت که بخش مهمی از درآمد کشور از طریق این شرکت نفتی و در جزیره خارگ بوده است.
 
مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این جزیره، همانگونه که در زمان جنگ نیز شاهد بودیم، دشمن همیشه در صدد ضربه زدن به آن خواهد بود و دوستان در پدافند غیرعامل و مدیریت HSE شرکت‌های نفتی باید هرچه زودتر در مورد طرح جامع خارگ اقدام کنند تا نقاط حساس و بحران آن در هنگام مواقع بحرانی که مشخص شده‌اند و در طی سال‌های گذشته مورد مارشناسی و بحث قرار گرفته‌اند، اجرایی شوند و آنچه را که شایسته نظام جمهوری اسلامی است را با همکاری یکدیگر در این جزیره شاهد باشیم.
 
علی قاسمی بخشدار ویژه خارگ نیز در این نشست اظهار کرد: تمرکز دشمن در زمان جنگ بر روی این جزیره، به لحاظ نقش مهم آن در صادرات نفت کشور بوده است و تعدد بمباران‌ها در زمان جنگ گویای این موضوع است.
 
وی گفت: حضور مردم در کنار شرکت نفت، همواره عاملی برای تقویت آن بوده است و با توجه به اینکه مسئولیت تامین امنیت جزیره خارگ بر عهده شورای تامین است، لذا از جناب سردار جزایری خواستاریم تا در این زمینه مصوباتی را مقرر کنند تا ما در آینده و تا زمان حصول نتیجه، به استناد این مصوبات پیرو حل مشکلات این جزیره باشیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید