کد خبر : ۲۵,۲۴۵
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۴۲
معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: آمریکا در زمان جنگ تحمیلی در برابر ما موفق نبود و ده‌ها سند موجود است که می‌گویند خود آمریکا آغازگر جنگ بوده وگرنه عراق عددی نبود که بتواند با ما درگیر شود.
سردار سیدمسعود جزایری عصر امروز در نشستی با حضور مسئولان کشوری و استانی در خارگ، با تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امیدوارم جامعه اسلامی و کشور ایران از گردنه‌ای که جلوی راهش است به سلامتی عبور کند.
 
وی افزود: باید به این توجه داشت که ایران اسلامی در نگاه استکبارگران به عنوان یک مزاحم مطرح است و به فرموده مقام معظم رهبری، استکبار جهانی، ظهور این انقلاب و این گفتمان جدید را مانع توسعه‌طلبی‌های خود می‌داند و لذا با آن مقابله می‌کند و این به‌خاطر چند وجب خاک نیست، بلکه به‌خاطر حکومت اسلامی و وحدت مسلمانان و جامعه اسلامی است.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: هرچه از زمان انقلاب رو به جلوتر آمده‌ایم، دشمنی استکبار با اسلام ملموس‌تر شده و این با دیدگاه‌هایی که می‌گویند عملکرد سیاسی ما، سبب دشمنی آنان شده مغایرت دارد.
 
جزایری افزود: برخی می‌گویند اگر در چارچوب حرکتی آن‌ها گام برداریم، به کار ما کاری ندارند، در حالی که نمی‌گویند هشت سال جنگ تحمیلی و دو دهه جنگ نرم که ابعادش فراتر از جنگ تحمیلی است، به‌خاطر زیاده‌خواهی‌های امپریالیسم و رژیم‌های سلطه‌گر بوده است و نحوه سیاست‌گذاری‌های ما را در این امر دخیل می‌دانند.
 
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران زادگاه این گفتمان جدید است و به این لحاظ دشمن داشته و خواهد داشت و دشمن آنقدر بر این طبل خواهد کوفت تا یا به لحاظ سرزمینی یا تصرف ذهنی در جنگ نرم موفق شود یا مثل زمان جنگ ناامید شود و شکست بخورد.
 
جزایری عنوان کرد: آمریکا در زمان جنگ تحمیلی در برابر ما موفق نبود و ده‌ها سند موجود است که می‌گویند خود آمریکا آغازگر جنگ بوده وگرنه عراق عددی نبود که بتواند با ما درگیر شود و آن هنگام که آمریکا موفق نشد، از طریق جنگ نرم وارد عمل شد و این از حربه‌های دشمن است تا رویه طرف مقابل را یا تغییر دهد و یا او را مجبور به تمکین کند.
 
وی با اشاره به عدم اجرای برخی از اقدامات صورت گرفته پس از جنگ افزود: در 8 سال جنگ تحمیلی، تجارب سختی را در هر زمینه‌ای و به‌خصوص در همین جزیره خارگ تجربه کردیم و البته جا دارد اینجا درود بفرستیم به شهدایش و جای تعجب دارد که اکثر ما بعد از جنگ برخی از اقدامات را که باید انجام می‌دادیم فراموش کردیم و یا انجام ندادیم و یکی از آن‌ها کم‌توجهی به پدافند غیرعامل بوده است.
 
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح افزود: با توجه به اینکه اقتصاد ما نفت پایه است، باید از خود بپرسیم که ما در این زمینه چه کردیم و زیرساخت‌های موجود در خارگ حتی جنگ را هم تجربه کرده‌اند و همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
وی به نقش مهم پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل باید در سطح جامعه فرهنگ‌سازی شود و باید همگی در این عرصه کمک کنیم و البته کار زیاد خواهد برد و باید توجه داشت که خلاقیت، ابتکار و نوآوری در این زمینه حرف نخست را می‌زند.
 
وی با اذعان به بررسی نکات اساسی و مشخصات مهم خارگ در بحث پدافند غیرعامل افزود: ما سعی خواهیم کرد تا گزارش کاملی از این جلسات در خارگ تهیه کنیم و در روزهای آتی خدمت مقام معظم رهبری ارائه دهیم تا به یاری خداوند، قدمی کوچک در عرصه پدافند غیرعامل در جزیره خارگ برداشته باشیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید