کد خبر : ۲۵,۲۴۰
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۹
در آستانه ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت، جشن هفته وحدت در خارگ برپا شد.
شامگاه دوشنبه در آستانه ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت، مجلس جشنی در مسجد جامع اهل سنت خارگ، با حضور بزرگان اهل سنت و تشیع خارگ برپا شد.
 
حضور پرشور جامعه اهل سنت در کنار برادران شیعه و حضور گسترده مقامات کشوری و محلی نظیر رئیس پایانه‌های نفتی ایران، امام جمعه موقت و بخشدار ویژه خارگ، امام جمعه اهل سنت، اعضای شورای شهر، فرمانده بسیج سپاه ثارالله، فرمانده سپاه مقاومت خارگ، و دیگر مسئولان ادارات، شرکت‌ها و ارگان‌های نظامی و انتظامی در مسجد جامع اهل سنت خارگ، نمودی عملی از وحدت و همدلی مسلمانان با یکدیگر را در این جزیره رقم زد.
 
در این نشست، علاوه بر قرآن‌خوانی‌های متعدد و بحث و گفت‌وگو پیرامون اهمیت وحدت و تاکید بر روی مشترکات مذاهب، به اجرای مراسم مولودی خوانی سنتی توسط برخی از بزرگان اهل سنت خارگ، در قالب جلوه‌های (بخش‌ها) مجزا، در مدح و ستایش پیامبر اکرم (ص) با اشعاری عربی پرداخته شد.
 
هر ساله از آغاز ولادت پیامبر (ص) به روایت اهل سنت تا ولادت این پیامبر بزرگوار به روایت شیعیان، که بنا به فرموده امام خمینی (ره) هفته وحدت مسلمین نامگذاری شده است، جشن‌های متعددی در جزیره خارگ برپا می‌شود و شیعیان و اهل سنت خارگ، در کنار یکدیگر به جشن و سرور می‌پردازند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید