کد خبر : ۲۵,۲۳۹
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۹
امام جمعه اهل سنت خارگ گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند، وحدت باید در اولویت و در راس امور مسلمین قرار گیرد.
شیخ احمد کنعانی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن وحدت در خارگ با اشاره به حضور گسترده و پرشور جامعه اهل سنت و شیعه خارگ در کنار یکدیگر اظهار کرد: دست تمام برادران را می‌فشارم که پا را از شعار فراتر گذاشته و وحدت عملی را اجرا کردند، هرچند متاسفانه در جهان اسلام بسیاری از نقاط تنها وحدت به صورت شعاری است.
 
وی افزود: ما امروز در این ساعت مقدس اینجا گرد هم جمع شده‌ایم تا این کار حسنه را مجدداً احیا کنیم و به جهانیان ثابت کنیم که وحدت ما اصلاً و به هیچ‌وجه، چه با شبهه‌پراکنی‌ها و چه با تبلیغات منفی و تفرقه‌افکنانه رسانه‌های گسترده دشمنان، خدشه‌دار نخواهد شد.
 
امام جمعه اهل سنت خارگ خاطرنشان کرد: این وحدت دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند، وحدت باید در اولویت و در راس امور مسلمین قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون وحدت تصریح کرد: خداوند می‌فرماید از خدا و رسولش اطاعت کنید و اگر امروز می‌خواهیم با این تهاجم فرهنگی مقابله کنیم، قرآن کریم خیلی شفاف می‌فرماید که با استفاده از قرآن و رسول خداوند قادر به این کار خواهید بود.
 
کنعانی اذعان داشت: این دو موضوع موجب خواهد شد تا اختلاف سلیقه‌ای اگر پیش آمد، نزاع و درگیری به وجود نیاید و اینجا بحث از فرقه و مذهب نیست، بلکه از مسلمان و جایگاه ایمان اوست و یقیناً اگر عقاید ما به اختلاف و درگیری کشیده شود، سست خواهیم شد و این باعث خواهد شد نعماتی را که خداوند به ما داده است، توسط دشمنان چپاول شود.
 
وی افزود: هرگاه تمام قدرت خود را برای زمین زدن رقیب خرج کنیم، باعث می‌شود که آنجا که باید توان خود را استفاده کنیم، نیرویی برای ما باقی نمانده باشد و این از عظمت و بزرگی ما خواهد کاست و امروز گروه‌هایی به اسم اسلام برادرکشی می‌کنند، در حالی که این مشخص نیست از چه فرقه‌ای نشأت گرفته و ما در اسلام چنین فرقه‌ای را سراغ نداریم.
 
امام جمعه اهل سنت خارگ با اشاره به تشکیل فرقه‌های تکفیری خاطرنشان کرد: برخی‌ها فرقه‌هایی را برای ما به وجود آورده‌اند تا بین ما اختلاف ایجاد کنند. اختلافاتی که نباید به آن‌ها پرداخته شود و بزرگ جلوه داده شود و انتظار ما در این زمینه از روحانیون تشیع و اهل سنت است که اختلافات فقهی را به میان مردم نیاورند و این مباحث را در محافل علمی و جایی که خود حضور دارند، بیان کنند و دامن زدن به این اختلافات از شکوه ما خواهد کاست.
 
وی با اذعان به اینکه اختلافات اندیشه را مختل خواهد کرد، افزود: دشمن امروزه به دنبال مخدوش کردن چهره پیامبر و رسالت او و دوم بیگانه ساختن افراد و جوانان جامعه با اخلاق نبوی است و دشمن و در راس آن‌ها آمریکا این برنامه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
 
کنعانی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) افکار و بزرگی خود را به رخ دیگران نمی‌کشید تا آن‌ها احساس کوچکی نکنند تصریح کرد: لازمه کار این است که ما با یکدیگر در برابر دشمنی که کمر به از بردن شیعه و سنی برده است، متحد شویم و باور کنیم که مقصود لبخند دشمن، حقارت ماست.
 
وی اذعان داشت: ما خوشحالیم که مقام معظم رهبری، در زمانی که وحدت بیش از هر زمان دیگری نیازش دیده می‌شد، فتوایی وحدت‌آفرین صادر کرد و توهین به صحابه پیامبر، خلفای اهل سنت و عقاید و باورهای اهل سنت را حرام اعلام کرد و این فتوایی دشمن‌شکن بود.
 
امام جمعه اهل سنت خارگ افزود: اگر امروز همه اینجا جمع شده‌ایم، چه خوب است که بشناسیم عقاید یکدیگر را و بدانیم که اختلاف موجب رحمت هم خواهد شد و اختلاف در تفکر یعنی یک گونه فکر نکردن و یک جور نیاندیشیدن  و این می‌تواند به طرق مختلف، زمینه رسیدن به خداوند باشد.
 
وی گفت: باید تشکر کنم از مسئولینی که دوشادوش برادران اهل سنت در عرصه خدمت صادقانه تلاش می‌کنند و هرچه ما نیاز داشته‌ایم، تا جایی که توانسته‌اند از ما دریغ نکرده‌اند و فرقی میان اهل سنت و شیعیان نگذاشته‌اند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید