کد خبر : ۲۵,۲۳۷
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۸
کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در خارگ، با همکاری آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.
سومین کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی صبح امروز در جزیره خارگ با محوریت مهارت‌های زندگی در سالن تربیت اداره آموزش و پرورش این جزیره، با حضور فرهنگیان، مسئولان محلی و اولیاء دانش‌آموزان برگزار شد.
 
در این کارگاه، اساتید و کارشناسان مجرب، با جدیدترین روش‌های آموزشی، اولیا و والدین دانش‌آموزان را با مهارت‌های زندگی کودکان آشنا کردند و چگونگی نحوه تربیت صحیح و اسلامی و افزایش قدرت نه گفتن و عدم تاثیر پذیری از دیگران را آموختند و لازمه اجرای بهتر و تاثیر بیشتر این موضوع را در آموزش آن‌ها از سنین کودکی دانستند.
 
دکتر حسین فیاض بخش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ، با اشاره به اهمیت تربیت صحیح فرزندان، آنان را امانت‌های الهی خواند و افزود: کودکان  از طرف خداوند به والدین سپرده شده‌اند و لذا در آخرت نیز از چگونگی تربیت فرزندان سوال خواهد شد و این موضوع اهمیت توجه به نحوه تربیت آن‌ها را بیشتر نمایان می‌کند.
 
وی با اشاره به نحوه تربیت فرزندان در سنین مختلف خاطرنشان کرد: تربیت فرزندان در مراحل و سنین مختلف رشد، متفاوت است و والدین باید به تفاوت‌های فردی هر کودک آگاهی کامل و توجه ویژه داشته باشند و همه کودکان را با هم مقایسه نکنند و آن‌ها را به یک دید نبینند.
 
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ تصریح کرد: بعضاً دیدن کودکان به یک چشم و عدم توجه به تفاوت‌های فردی و فکری آنان، تاثیر منفی در تربیت آنان دارد و اجرای غلط تربیت کودکان، یا همان تحقیر، تبعیض و مقایسه‌های بی مورد، موجب تخریب شخصیت فرزندان و شکل‌گیری شخصیتی منفعل و عقده‌ای را به بار خواهد آورد و روحیه‌ای پرخاشجو به وی خواهد بخشید.
 
در جلسات گذشته نیز به آسیب‌های اجتماعی کودکان با محوریت‌های فرزند‌پروری و پیشگیری اولیه از اعتیاد پرداخته شده بود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید