کد خبر : ۲۵,۲۳۶
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۷
امام جمعه خارگ گفت: امروزه تفکر تکفیری‌گرایی که خود را برتر و دیگران را کافر می‌خواند به وجود آمده، مثل گروه "داعش" که در سوریه فعالیت می‌کند و به دنبال تشکیل حکومتی به اسم اسلام است، در صورتی که فعالیت‌های آنان ضد اسلام است.
حجت‌الاسلام موسی کمالی در بیان خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته خارگ، با اشاره به عمل صالح اظهار کرد: در ادامه مبحث خدمت به خلق، این هفته در رابطه با مردم و دیدگاه ما نسبت به همه آحاد جامعه خواهیم پرداخت و اگر مدنظر قرار بگیرد، قطعاً خدماتی که به آنان ارائه می‌شود، بهتر خواهد بود.
 
لزوم اجرای برابری و مساوات بین مردم، از دیدگاه اسلام
 
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر برابری انسان‌ها افزود: همه انسان‌ها از خاک آفریده شده‌اند و همه از یک نسل هستند و هیچ برتری عرب بر عجم و بلعکس نخواهد داشت و ما نیز باید بدانیم که لذا هیچ گروهی و قشری، بر گروه و قشر دیگر برتری نخواهد داشت و تفکر اسلام، برابر بودن همه انسان‌ها با یکدیگر است و در زمان بنی امیه و دیگر حکومت‌ها می‌بینیم بجای اینکه تفکر برابری در جامعه حاکم شود، تفکر برتری اعراب بر جامعه حاکم شد و نتیجه مطلوبی هم نداشت و این مغایر با اسلام است.
 
امام جمعه خارگ با بیان روایتی دیگر از پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: انسان‌ها مثل دندانه‌های یک شانه با هم برابرند و اگر ما هم توانستیم این برابری را پیاده کنیم موفق خواهیم بود و اگر قومیت، نژاد، رنگ، و دیگر موارد را دخیل کردیم، قطعاً زیان خواهیم کرد. همانگونه که دو زن یکی عرب و دیگر غیر عرب نزد امام علی (ع) آمدند و از او کمک خواستند و ایشان به هر دو بطور مساوی کمک کردند و آن زن گفت یا علی، من از یک قبیله عربم و آن زن نه، چرا به من برابر او کمک کردید؟ حضرت پاسخ داد که به خدا سوگند من هیچ فرقی بین عرب و عجم قائل نیستم و تفکر من برابری آنان و انسانیت است و ما نیز باید اینگونه باشیم.
 
ائمه منبع خیر و برکت هستند
 
وی در بیان خطبه دوم با شهادت امام حسن عسکری (ع)، به زیارت جامعه اشاره کرد و گفت: قبور ائمه، جایگاه رفت و آمد ملائکه است و آنها معدن علم هستند و امام حسن عسکری (ع) اشاره دارند که ای مردم مرگ به زودی فرا خواهد رسید و نزدیک است، پس بیایید خیر بکارید و خوبی کنید و از شر دوری کنند.
 
خطیب نماز جمعه خارگ با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج) تصریح کرد: ما از خداوند می‌خواهیم که زمینه حضور ما در دولت کریمه را فراهم سازد و دولت کریمه یعنی دولت امنیت، رضا، آرامش و دولت مستضعفان و همه در آن هنگام خداوند را پرستش خواهند کرد و ما برای ظهور این منجی عالم دعا خواهیم کرد و امیدواریم در جوار ایشان به نوکری در راه اسلام بپردازیم.
 
لزوم از میان برداشتن عوامل تفرقه‌انگیز و در راس آن استکبار
 
وی با تبریک میلاد پیامبر (ص) بنا به روایاتی و آغاز هفته وحدت افزود: ما باید عوامل تفرقه‌انگیز را از میان برداریم و استکبار نخستین آن خواهد بود، در حالی که برخی روحانیون درباری و حکومتی در دولت‌های اسلامی، به مسئله نفاق دامن می‌زنند و باید تعصبات کورکورانه مذهبی از میان برداشته شود.
 
کمالی اضافه کرد: کتاب‌های تفرقه‌انگیز به ویژه در دولت سعودی باید از میان برداشته شود و امروزه تفکر تکفیری‌گرایی که خود را برتر و دیگران را کافر می‌خواند به وجود آمده، مثل گروه "داعش" که در سوریه فعالیت می‌کند و به دنبال تشکیل حکومتی به اسم اسلام است، در صورتی که فعالیت‌های آنان ضد اسلام است و در مدت بیست ساله تشکیل این گروه‌ها، تاکنون حتی یک یهودی را نکشته‌اند و این هدف آنان را آشکار می‌کند.
 
وی اذعان داشت: دولت عراق با تدبیری که اندیشیده، ارتش خود را برای مقابله با آنان بسیج کرده و این اتحادی بین عراق و سوریه به عنوان دو کشور شیعی ایجاد خواهد کرد و این عمل قطعاً مذاکرات ژنو را تحت تاثیر اتحاد خود قرار خواهد داد.
 
فریب لبخند دشمن را نباید خورد
 
امام جمعه خارگ به سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران اشاره کرد و افزود: در این سال‌ها ایشان منبع بیانات خیر بوده‌اند و با تدابیر خود کشور را هدایت کرده‌اند و بیانات ایشان در 9 دی، بر این تاکید داشت که فریب لبخند دشمن را نخوریم و دشمنی آشکار آمریکا با اسلام و ایران در مذاکرات اخیر به خوبی نمایان بود و این هشداری بود به مذاکره‌کنندگان، که مراقب فریب‌های دشمن باشند.
 
تقدیر از خدمات شرکت نفت به کشور و خارگ
 
خطیب نماز جمعه خارگ، با تقدیر از خدمات صنعت نفت به کشور و جزیره خارگ، عنوان کرد: باید تشکر کنیم از شرکت نفت که با تدابیری که در کنترل گاز در سرما به خرج داد، توانست مدیریت خوبی در بحث گازرسانی به تمام مناطق کشور انجام دهد، در حالیکه 20 استان دمای زیر صفر داشتند و همچنین تشکر می‌کنیم از خدماتی که تاکنون به خارگ و مردم این جزیره داشته‌اند.
 
وی افزود: ارائه دفترچه و ارائه خدمات به جزیره هم بسیار خوب بود و البته چه بهتر می‌شد اگر خدماتی که در سال 92 نیز ارائه شده است در این دفترچه گنجانده می‌شد و اگر حرف ما این است که ای کاش این خدمات همچنان ادامه می‌یافت ولی متاسفانه در دولت جدید و با وجود رویکرد مثبت آن، این خدمات سیر نزولی پیدا کرده است و روی سخن ما با وزارت نفت نیست بلکه با شخص و فرد است.
 
کمالی خاطرنشان کرد: این کاهش خدمات قطعاً ایجاد نارضایتی‌هایی را برای مردم به دنبال خواهد داشت و این یعنی برای وزارت نفت و دولت هزینه‌هایی را ایجاد خواهد کرد، در صورتی که شورای امنیت ملی با آن موافق بوده و مجوز آن را نیز صادر کرده است و ما خواستار این هستیم که این خدمات همچنان به مردم ارائه شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید