کد خبر : ۲۵,۲۳۴
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۶
رئیس خدمات فنی پتروشیمی خارگ، از صادرات 159 هزار تن محصول در چهار ماه گذشته خبر داد.
محمدعلی کاظمی‌پور صبح امروز در نشست با بازرسان اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس اوراق بهادار اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی خارگ در سال 48 راه‌اندازی شد و چه در زمان جنگ تحمیلی که بخش تولیدی آن متوقف و تنها بخش خدماتی آن به جهت ارائه خدمات به مردم فعال بود، و چه بعد از جنگ، همواره خدمات زیادی را به کشور ارائه کرده است.
 
وی افزود: با وجود کوچک بودن جزیره، اما 4 شرکت نفتی در آن فعالیت می‌کنند و 98 درصد نفت کشور از این منطقه صادر می‌شود و از این لحاظ، به عنوان یکی از نقاط استراتژیکی کشور مطرح است.
 
رئیس خدمات فنی پتروشیمی خارگ خاطرنشان کرد: پتروشیمی خارگ علاوه بر اشتغالزایی، جلوگیری از آلودگی و سوختن گازهای موجود در منطقه، خدمات زیادی نیز به مردم بومی منطقه ارائه می‌کند که از این موارد می‌توان به در اختیار قرار دادن روزانه 4 هزار تن گاز خانگی در قالب کپسول‌هایی رایگان به مردم، ساخت مدرسه که با توجه به تصویب هیئت مدیره در مراحل اولیه شروع به کار قرار دارد، ساخت کتابخانه و توزیع کتاب و لوازم مورد نیاز در بین افراد اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: واحد متانول این مجتمع در سال 87 راه‌اندازی شد که روزانه 2 هزار تن تولید دارد و این تولیدات توسط یک‌هزار و 238 نفر از کارکنان ما چه در هنگام گرمای طاقت‌فرسای تابستان و چه در هوای شرجی که تنفس کردن کمی مشکل است، دو شیفت کار می‌کنند.
 
کاظمی‌پور عنوان داشت: پتروشیمی خارگ دارای دو اسکله بارگیری است که ظرفیت آن روزانه 45 هزار تن است و این در حالی است که در چهار ماه گذشته، بیش از 159 هزار تن صادرات داشته‌ایم که 60 هزار تن این محصولات شامل گوگرد بوده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید