کد خبر : ۲۵,۲۳۳
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۵
مدیرعامل پتروشیمی خارگ گفت: پتروشیمی خارگ علاوه بر اینکه از سوختن گازها و آلودگی منطقه جلوگیری می‌کند برای دولت نیز 50 میلیون دلار افزایش درآمد ایجاد کرده است.
محسن شاهین صبح امروز در دیدار با بازرسان اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: پتروشیمی خارگ را همه از بیرون به سودآوری می‌شناسند اما این پتروشیمی تنها واحدی است که به صورت اقماری فعالیت می‌کند و خوراک آن از گازهایی تامین می‌شود که در صورت عدم تزریق به پتروشیمی، جز سوختن و آلودگی برای منطقه کارایی دیگری ندارد.
 
وی اضافه کرد: روزانه 600 میلیون فوت برای سوختن به فلرها می‌روند و با همه تمهیداتی که ما اندیشیدیم، تنها 145 میلیون فوت آن را تحویل می‌گیریم و بقیه باز باید بسوزد و لذا اگر این خوراک رایگان هم به ما داده شود، قطعاً به کسی برنخواهد خورد، چراکه روزانه بخش عظیمی از آن در حال سوختن است.
 
مدیر عامل پتروشیمی خارگ خاطرنشان کرد: واحدهای دیگر گاز شیرین و متان دریافت می‌کنند اما خوراک ما ناخالصی‌های بسیاری دارد و شرکت‌هایی مثل پتروشیمی زاگرس و ره‌آوران همواره مثل ما دغدغه گاز، برق، اسکله، بارگیری و غیره را ندارند و شرکت‌های دیگری مثل شرکت بازرگانی پتروشیمی برای فروش و بقیه موارد به آن‌ها خدمات‌دهی می‌کنند.
 
وی با اشاره به تولید روزانه 500 تن گوگرد تصریح کرد: این حجم گوگرد تولیدی، خود نشان میزان ناخالصی خوراک ما است. کما اینکه ما در زمان جنگ، با رها کردن این گازها، از عاملی بازدارنده برای عدم دید کافی و به عنوان مقابله با هواپیماهای دشمن استفاده می‌کردیم.
 
شاهین افزود: شرایط کاری سختی در اینجا هم برای کارکنان اقماری ما و هم برای شرکت فراهم است، بیش از چهار ماه از سال به لحاظ مساعد نبودن آب و هوا، ارتباط ما با خشکی از راه دریا قطع می‌شود و ما برای عبور و مرور نیروها، رساندن لوازم یدکی، عبور و مرور بارج‌ها، فروش و انتقال محصولات خود مشکلات عدیده‌ای داریم که هر کدام از آن‌ها نیازمند تمهیدادیست که نیازمند صرف هزینه‌های بسیاری هستند.
 
وی ادامه داد: انبارهایی که باید برای نگهداری قطعات یدکی و مواد مورد نیاز زده شود و خرید از قبل آن‌ها، فراهم آوردن شرایط اسکان و غذای کافی برای نیروهایی که بالاجبار در جزیره مانده‌اند و موارد دیگر، همه مشکلاتی است که ما با آن درگیریم و به این‌ها باید آسیب باران‌های اسیدی که به لحاظ آلوده بودن منطقه همواره به دستگاه‌های ما وارد می‌شوند و خوردگی بالای تاسیسات ما بر اثر شرجی و رطوبت بالای منطقه را نیز اضافه کرد.
 
مدیر عامل پتروشیمی خارگ عنوان داشت: آلودگی بالای محیط و کارگاه‌ها، بیماری‌های عدیده‌ای برای کارکنان ما به بار می‌آورند و از طرفی استرس بالای کاری با توجه به حساسیت‌های خاص آن و درگیری‌های فکری که بابت رسیدن به موقع کنار خانواده هست و عدم امکانات رفاهی و تفریحی مناسب در سطح جزیره خارگ، شاهد فرسودگی بالایی در نیروهای خود هستیم و این‌ها همه باعث افزایش هزینه ما خواهند شد که شاید در واحدهای دیگر قابل مشاهده نباشند.
 
وی خاطرنشان کرد: همه این موارد در حالی است که هزینه خرید خوراک ما بر اساس ارز حساب می‌شود و علاوه بر آن، با وجود اینکه روزانه 600 میلیون فوت گاز روزانه برای سوختن به فلرها می‌روند، اما گاهاً ما شاهد قطع گازهای ورودی به واحد خوراکمان هستیم و این ما را نیازمند این ساخته تا ما در آن واحد و به صورت آنلاین، تنظیمات خود را بر روی خوراک اعمال کنیم و این شرایط را کمی سخت می‌کند.
 
شاهین تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات، ما با رایزنی‌هایی که انجام داده‌ایم، خط لوله‌ای از ابوذر را جدیداً برای افزایش خوراک خود به مجموعه خود متصل کرده‌ایم و خط لوله‌ای نیز از درود 3 گرفته‌ایم و جدیداً نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌ایم، تا خط لوله‌ای نیز از بهرگان سر به مجموعه خود انتقال دهیم و در این زمینه همکاری تنگاتنگی با شرکت فلات قاره داشته‌ایم تا چرخه اقتصادی کشور بیش از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.
 
مدیر عامل پتروشیمی خارگ عنوان تصریح کرد: پتروشیمی خارگ علاوه بر اینکه از سوختن گازها و آلودگی منطقه جلوگیری می‌کند، برای دولت نیز 50 میلیون دلار افزایش درآمد ایجاد کرده و این به سبب همت بالای نیروهای ما بوده است که در این شرایط سخت، به طور مستمر کار می‌کنند و تمام موفقیت‌ها و تولیدات نتیجه زحمات این عزیزان است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید