کد خبر : ۲۵,۲۳۱
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۴
خارگ نیوز: صبح امروز، مدیران ادارات و بازرسان ناظر بر ناشران بورس، از پتروشیمی خارگ بازدید کردند.
 رئیس اداره نظارت بر ناشران بورس، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای، رئیس اداره نظارت بر بازار، به همراه جمعی دیگر از ناظران اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس، از مجتمع‌های تولیدی پروپان، بوتان، متانول، نفتا، دانه‌بندی گوگرد، اسکله‌های صادراتی، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های کنترل این مجتمع بازدید کردند.
 
محمدمهدی نیازمند، مدیر مالی پتروشیمی خارگ در این بازدید اظهار کرد: پتروشیمی خارگ یک شرکت سهامی عام است که دارای سرمایه‌ای بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان است.
 
وی افزود: صبوری و مقاومت کارکنان اقماری پتروشیمی خارگ موجب شده است تا این شرکت در اجرای توسعه طرح‌های عمرانی و صنعتی گام بردارد.
 
مدیر مالی پتروشیمی خارگ عنوان داشت: هم‌اکنون پتروشیمی خارگ سالانه 115 هزار متریک تن پروپان، 120 هزار متریک نم بوتان، 70 هزار متریک تن نفتای سی فایو پلاس، 170 هزار متریک تن گوگرد و 660 هزار متریک تن متانول تولید می‌کند.
 
وی تصریح کرد: ما در حال حاضر با 80 درصد ظرفیت خود به تولید ادامه می‌دهیم و این مسئله به خاطر کاهش صادرات نفت از چاه‌های صادراتی است و این مسئله را به بورس گزارش داده‌ایم.
 
نیازمند با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته برای افزایش تولید محصولات گفت: با توجه به اتصالات انجام شده اخیر، از لحاظ کمیتی در سه ماهه آینده به یاری خداوند افزایش تولید خواهیم داشت و این مشکلات رفع خواهند شد.
 
وی تفاوت در خلوص خوراک ارائه شده به این شرکت با دیگر شرکت‌ها را نکته‌ای اساسی عنوان کرد و افزود: گازی که به عنوان خوراک در اختیار سایر پتروشیمی‌ها قرار می‌گیرد، فقط متان است، اما این در حالی است که خوراک پتروشیمی خارگ دارای درصد بالایی از ناخالصی‌هاست و لذا ما امیدواریم در نحوه محاسبه هزینه نرخ این خوراک، همکاری لازم با ما صورت بگیرد.
 
مدیر مالی پتروشیمی خارگ، روند تولید در 10 روز اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: گازهای ارسالی به مجتمع که به عنوان خوراک محسوب می‌شوند، همواره یکی از دغدغه‌های ما در امر تولید بوده است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، افزایش تولید خواهیم داشت اما در امر کیفیت، خصوصاً پنتان، هنوز در حال کار هستیم و در گزارشاتی ارسالی به بورس نیز، تغییر ضرایب قطعاً مشاهده خواهد شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید