کد خبر : ۲۵,۲۲۶
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۱
امام جمعه خارگ گفت: دشمن برای ترویج بی‌حجابی در کشور، هزینه‌های بسیاری انجام داده است.
حجت‌الاسلام موسی کمالی در بیان خطبه نخست نماز عبادی سیاسی و دشمن‌شکن این هفته جزیره خارگ، با توصیه خود و دیگران به تقوا اظهار کرد: یکی از اعمال صالح خدمت به خلق برای رضای خداوند است و ایشان در قرآن در سوره حجر به خود قسم می‌خورند و می‌فرمایند هر آینه سئوال می‌کنم از همه شما، بابت کارهایی که انجام داده‌اید.
 
وی تصریح کرد: خداوند در روز قیامت نه تنها از تمامی مسئولان، معاونین، مشاوران و زیردستان آنها بابت کارهایی که انجام داده‌اند و انجام نداده‌اند سوال خواهد پرسید، بلکه از تمامی مردم نیز بابت انجام یا عدم امر به معروف و نهی از منکر سئوال خواهد کرد.
 
امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: امام کاظم (ع) به یکی از صحابه خویش فرمودند که ای فضل، به دیگران خیر برسان و خیر بگو و در انجام امور خیر نگو که ما هم مثل بقیه هستیم؛ بی‌خیالی و بی‌تفاوتی از اخلاق اسلامی و قرآنی نیست و قطعاً در روز قیامت از ما سئوال خواهد شد.
 
وی با اشاره به سخنان امام علی (ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مسئولان عنوان کرد: امام علی (ع) فرمودند که نسبت به مردم و شهرتان باید تقوا داشته باشید یعنی اینکه نافرمانی نکنید و حق و حقوق آنان را بدهید و در انجام کارهایی که می‌توانید کوتاهی نکنید و اگر واقعاً وقت انجام برخی از وظایف را ندارید و مسئولیتتان سنگین است، آن را بازگو کنید و از آن استعفا بدهید.
 
وی ادامه داد: اگر توانستیم از قدرت و مسئولیت خود در راه مردم استفاده کنیم، عزت خواهیم یافت و اگر در استفاده از این قدرت کوتاهی کردیم، ذلت در انتظار ما خواهد بود و لذا همه مردم باید به طور مساوی و یکسان دیده شوند و یکسان به آنان خدمت کنیم.
 
خطیب نماز جمعه خارگ در بیان خطبه دوم با اشاره به پایان ماه صفر اظهار داشت: خداوند توفیق عبادت و نوکری عزاداری را در ماه صفر و محرم به ما عنایت داشت و باید تقدیر و تشکر کرد از حضور پرشور مردم و هیئت‌های مذهبی و همچنین مسئولینی که در این زمینه کمک کردند و یقین بدانید اینها در نامه اعمال شما ثبت خواهد شد.
 
وی با اشاره به آغاز هجرت پیامبر از مکه به مدینه افزود: اگر پیامبر اکرم(ص) در مکه می‌ماند، اسلامی باقی نمی‌ماند و این روز در تاریخ اسلام نقطه عطفی است و روزی که این هجرت می‌خواست صورت بگیرد، این امام علی (ع) بود که با شجاعت مثال‌زدنی خود در بستر پیامبر خوابید و کسی در شجاعت و جان فدایی پیامبر به پای ایشان نمی‌رسید و این برای ما شیعیان افتخار ست و ماه ربیع‌الاول نیز با توجه به اعیاد و تولد ائمه در این ماه واقعاً مانند یک بهار محسوب می‌شود.
 
کمالی قانون کشف حجاب توسط رضاخان را یک حرکت ضد فرهنگی و اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: رضاخان فکر کرد پیشرفت غرب به خاطر بی‌حجابی است، در حالی که به‌خاطر عقلانیت آنان بود و به‌جای وارد کردن دانش و صنعت آنها، با همکاری آتاترک بی‌حجابی را در ایران و ترکیه وارد کردند که البته با توجه به تدین و غیرت اسلامی مردم ایران، این برنامه چندان موفق نشد اما متاسفانه تاثیر خود را گذاشت.
 
وی اشاره کرد: امروز دشمن با برنامه‌های جدیدتر و صرف هزینه‌های بیشتر این برنامه را پیاده‌سازی کرده تا بتواند این فرهنگ غلط را در کشور ما جا بیاندازد و بدین گونه از غیرت مردان ما بکاهد و متاسفانه موفق هم بوده و شبکه‌های ماهواره‌ای و همین سریال‌ها، غیرت و دین مردم را کاهش داده‌اند و لذا وظیفه ماست که دیگران را وادار به حجاب و داشتن غیرت کنیم تا مسئله بی‌حجابی در کشور ریشه‌کن شود.
 
امام جمعه خارگ حرکت فرهنگی و اسلامی دبستان آزادی در اجرای حجاب برتر در بین دانش‌آموزان این مدرسه را ستود و تصریح کرد: این عمل بسیار خوبی بود و باید هم از مدیران، هم از خانواده‌ها، هم دانش‌آموزان و هم مسئولان آموزش و پرورش که این حرکت‌های زیبای فرهنگی را در سطح جامعه پیاده‌سازی کرده‌اند تقدیر و تشکر شود.
 
وی با بیان واقعه تاریخی 19 دی و قیام مردم قم، آن را نقطه عطفی در آغاز حرکت‌های پیروزی بخش انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در این روز، مردم شهر، به همراه بازاریان و روحانیون قم، در اعتراض به چاپ مقاله توهین‌آمیز یکی از روزنامه‌ها تجمع کردند.
 
خطیب نماز جمعه خارگ با اشاره به برنامه‌های فرهنگی جزیره خارگ عنوان کرد: در سال‌های گذشته با توجه به اینکه تعدادی از کودکان شیعه برای آموزش قرآن مشکلاتی داشتند و با توجه به افسردگی‌های موجود، در نظر گرفته شد تا بودجه‌ای فرهنگی به دفتر امام جمعه خارگ اختصاص یابد و ما نیز علاوه بر آموزش دادن این کودکان در مکتب‌القرآن امام حسین (ع)، به اهل سنت نیز خدماتی ارائه کردیم و جشن‌ها و مراسمات بزرگی نیز با صرف هزینه‌هایی کمتر برای مردم برپا شد.
 
وی ادامه داد: برخی از دوستان لطف کردند و گفتند از این پس خود برنامه‌های فرهنگی جزیره را اجرا خواهیم کرد و ما نیز از آنان تشکر می‌کنیم که این بار فرهنگی را از دوش ما خواهند برداشت و اعلام می‌کنیم از این پس دیگر هیچگونه بودجه فرهنگی را قبول نخواهیم کرد و تنها در بحث نظارت فعالیت خواهیم داشت.
 
کمالی با تاکید بر اینکه انجام این فعالیت‌ها وظیفه ذاتی دفتر امام جمعه نبوده و تنها به لحاظ تکلیفی که بر دوشمان بود، آن را پذیرفتیم، گفت: فعالیت‌ها و هزینه‌های این برنامه‌ها در طول این مدت ثبت و ضبط شده و بحمدالله کارهای بزرگی در زمینه‌های فرهنگی و قرآنی صورت گرفت و هر کدام از دوستان مایل باشند، بصورت مکتوب در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و بازهم تشکر می‌کنیم از کسانی که بار اجرای این امر را از دوش ما برداشتند و ما از این پس با تجربه‌ای که در زمینه فرهنگی به دست آورده‌ایم و به عنوان یک مسئول، بر اجرای آن نظارت و پیگیری خواهیم کرد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید