کد خبر : ۲۵,۲۲۵
۱۵ دی ۱۳۹۲ ۱۶:۳۰
امر به معروف و نهی از منکر، یکی از مهم‌ترین زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) در نشست مهدویت در خارگ عنوان شد.
حجت‌الاسلام مهدی حیدری از روحانیون استان بوشهر عصر امروز در این نشست با بیان اهمیت شناخت امام زمان عصر خویش اظهار داشت: حضرت محمد (ص) فرموده‌اند که هر کس بمیرد و امام زمان عصر خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است و لذا این مسئله در اسلام تنها مختص شیعه نمی‌شود و مربوط به همه مذاهب است.
 
وی تصریح کرد: اعتقاد به ظهور منجی، در تمامی ادیان و مذاهب وجود دارد و مختص به دین اسلام نیز نیست و این فصل مشترکی چه در ادیان ابراهیمی و چه در ادیان غیرابراهیمی محسوب می‌شود و در تمامی این ادیان، ظهور یک منجی و موعود به عنوان یک آینده روشن برای تاریخ تصور شده است.
 
وی با بیان مشترکات شیعه و سنی در باب مهدویت خاطرنشان کرد: شیعه و سنی هر دو اعتقاد دارند که نسب حضرت مهدی (عج) به پیامبر (ص) می‌رسد و از فرزندان حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) محسوب می‌شود و علاوه بر این قسم، در زمینه حتمی بودن ظهور، ویژگی‌های جسمانی امام زمان (عج)، علائم ظهور، ویژگی‌های یاران ایشان و اتفاقات زمان ظهور و بعد از ظهور نیز دارای مشترکات یکسانی هستند.
 
حیدری با اشاره به تعداد و ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) عنوان داشت: تعداد یاران حقیقی امام زمان (عج) در زمان ظهور 313 تن است که از این تعداد 50 نفر آن از زنان هستند که 13 نفر آنان نیز از امت‌های گذشته رجعت خواهند کرد و این موضوع اهمیت حضور و نقش زنان در قیام امام زمان (عج) را می‌رساند و علاوه بر این افراد، 313 هزار ملائکه نیز که در جنگ‌های مختلفی همچون بدر به کمک پیامبر (ص) آمده بودند، به کمک ایشان خواهند شتافت.
 
وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) توصیف کرد و افزود: منتظر بودن اولین این موارد است. یعنی علاوه بر انتظار کشیدن بتواند وظایف خود را نیز در زمان غیبت به خوبی انجام دهد که یکی از این موارد گناه نکردن است، دومین مورد مقابله با ظلم و ستم و دعا برای ظهور ایشان است و سومین مورد با تقوا بودن، تهذیب نفس، خودسازی و دوری از شبهات و مکروهات است که در اصطلاح ورع نامیده می‌شود و یکی دیگر از این ویژگی‌ها نیز اخلاق نیکو و داشتن محاسن اخلاقی ست.
 
حیدری با بیان وظایف شیعیان در زمان غیبت امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: شناخت حجت خداوند در زمان غیبت، تلاش برای کسب معرفت نسبت به وجود امام زمان به عنوان یکی از راه‌های مهم برای انجام وظایف در زمان غیبت، دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج ایشان و کسب آمادگی فکری، فرهنگی و نظامی برای یاری امام زمان (عج) از مهمترین وظایف ما در زمان غیبت خواهد بود و ایشان پس از ظهور به افرادی نیاز دارند که حداقل در یکی از عرصه‌ها بتوانند مفید واقع شوند.
 
وی اضافه کرد: تلاش برای اصلاح جامعه و مفاسد اجتماعی از طریق امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین راه‌های برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) خواهد بود و یکی دیگر از موارد بسیار مهم، اطاعت از نائبان امام زمان (عج) و علمای دین است و در زمان غیبت مردم موظفند به توصیه ائمه اطهار به ویژه امام زمان (عج) به فقهای جامع‌الشرایط رجوع و به احکام صادره در موازین دین عمل کنند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید